Klubitus - huonompi versio irkkigalleriasta?

229 posts, 12 pages, 82,882 views

Piider

Posts: 376

#161 • • Piider Höpönpöppöö
Lollotilol mitä juttuu ! Päivän pelastus *nauru*
jeesboks

Posts: 4,064

#162 • • jeesboks p u p u
ehdottomasti päivän :)

*nauru*

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

Avatar
#164 • • *Mirri* Guest
Ohhoh.. Tulipa taas naurettuu sen verran et oli pernanrepeeminen lähellä.
vaavu

Posts: 1,324

#165 • • Edited vaavu vara-vana

Dives, 2.11.2005 16:32:
Edelleenkin jos olette jotain negatiivista mieltä pukeutumisesta niin silloin kun minä vielä taputtelin paskaa niin nää oldskool reivaajat arvostivat panostamista.

Ettikää esimerkiksi labyrintin kuvia kalenterista :D



Tuota, mulle tulee noista oldskool-reivaajista lähinnä mieleen 90-luvun alun reiviestetiikka. Kyllä silloinkin osattiin hörhöillä. ;)


Btw, täällä on enemmän keskustelu siitä, miten pukeutumisella halutaan herättää huomiota ja buustata omaa itsetuntoaan. Toinen aspekti tossa pukeutumisessa on, että klubikulttuuri pyrkii (ja on aina pyrkinyt) erottautumaan valtavirrasta. Pukeutuminen on ollut yksi erittäin tehokas tapa osoittaa, että uskaltaa asettua valtavirran stereotypioita ja normeja vastaan.

Esimerkiksi vaikkapa miesten hameet. Silloin ennen kuin beckham oli koko metrojuttua lanseerannut yhtään, oli ajatus hameessa kulkevasta miehestä monelle ns. tavalliselle kaduntallaajalle lähinnä pöyristyttävä. Aikamoisia kommentteja sitä saikin kuulla, kun vielä joskus viime vuosituhannen puolella liikkui miehenä hameessa julkisella paikalla. Hameeseen pukeutuminen oli mieheltä statement, osoitus siitä, että uskaltaa rikkoa valtavirran normeja.

Toki tästä erottautumisesta voi tulla itsetarkoituksellista. Kolikon kääntöpuolena voi olla se, että ollaan "yhdessä erilaisia", eli että rajojen rikkominen valtavirtaa vastaan kääntyy oman piirin sisäiseksi homogeniaksi.

Mutta kyllä mä väittäisin kaiken kaikkiaan, että pukeutumisen suhteen klubikulttuuri on paljon sallivampi kuin moni muu, ehkä lähempänä valtavirtaa kulttuuri. Saa olla tavis, saa olla robocop, saa olla nörde, saa olla punkkari, saa olla pukumies. Ja vaikka joku juuri eilen bilettämisen aloittanut glowstickit kädessä riehuva saattaisikin katsoa "tavista" kieroon, antaa katsoa. Kyllä jokainen sitten omalla ajallaan ymmärtää, että yhteisö ei synny siitä, mitä kullakin on päällään, vaan asenteesta. Ja se on siellä korvien välissä.
a98

Posts: 871

#166 • • a98
onhan se ehkä vähän harmittavaa että bileissä on paljon ihmisiä jotka ei itse musiikista niin paljoa tunnu ymmärtävänkään, ja deejiitä tullaan katsomaan eikä kuuntelemaan, nimi deejii on aina ehana soitti se mitä tahansa ja nimetön deejii ei innosta. mut loppuen lopuksi pääasia et kaikilla on hauskaa oli ne motiivit sitten mitkä tahansa, aika turhaa alkaa ottaa muiden tekemisistä sen enempää stressiä. ja mitä tulee tuohon itse kuva galleria juttuun, ni onhan se loistavaa et bileiden loistavaa meininkiä saadaan kaapattua kuviksi ja mielelläänhän niitä tuntemattomia ihmisiä katselee jos niillä on jotain mielenkiintoista päällä, kun jos olisi vaan tylsä perus kuva tuntemattomasta naamasta :)
niin ja vielä topicin alottajalle vinkki, osta kamera.
Oliwer

Posts: 799

#168 • • Oliwer
Kyllähän huomionhakuisuudelta vaikuttavaa ylilyöntistä pukeutumista näkee bileissä välillä. Varsinkin pukeutumisen niukkuudessa (joskus miettinyt että kisaavatko jotkut siitä, kuka uskaltaa niukimmissa naruissa esille)
Jos joku kiipee lähes alasti keikkumaan bassokajarin päälle tyyliin, "kattokaa mua, mä oon kaunis ja pinkee" niin kyl mä sanoisin että se haluu tulla nähdyks ja shokeerata..
Usein toi vähän överiksi menevä poussaus liityy kyllä varmaan nuoreen ikään.
Harva kolmikymppinen..(ja hyvä niin *nauru*)
Erikoiset harmaasta massasta poikkeavat kuteet on vaan rikkautta ja moni keksii ja duunaa jopa itse ja yhdistelee vaikka mitä vänkää ja tyylikästä.
Kukin tavallaan.

-tavis
UnityF

Posts: 15,721

#169 • • UnityF joo just se

Vprobe, 2.11.2005 11:47:
Ja onhan se tietty ymmärrettävää että kun valokuvaajatkin on noita samoja tyyppejä joil on ne tietyt kaverit, mut saa niitä kuvia ottaa ihan ite bileistäkin eikä vaan aina joka kuvaan se sama UnityF tai joku muu johon noissa bileissä aina törmää?...



Tahotko nimmarin? *raapustel*
Tai jos tuntuu et sulla ei oo oikee bilevaatteita niin mä voin lainaa tai sitten ommella.. Että et vain tunne itteesi erilaiseksi sitten otan kameran ja kuvaan sua koko illan.. miten olis *hali*

*plur*

(tarviiko mun kommentoida tätä enempää, olen jo melkein kuollu nauruun tänään).
UnityF

Posts: 15,721

#170 • • UnityF joo just se
ps.klubbarissa on 12220 kuvaa 539 eri tapahtumasta. kuvia katsottu 13538795 kertaa, 65227 kommenttia, äänestetty 17159 kertaa keskiarvolla 2.615.


Mä oon vain 101 kuvassa... *nyyh*
On tää elämä niin väärin... *grr*
mä luulin oikeesti että oon ihan jokaisessa. Olen pettyny.
*viiltää ranteet auki*
AnderS

Posts: 470

#171 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Ja mä ne oo ainoassakaan kuvassa*nyyh*
Miks kukaan ei kuvaa mua*nyyh*
Ilkeet ja pinnalliset klubbaajat
kuvaa vaan pinnallisia klubbaajakavereitaan*nyyh*
iam

Posts: 3,085

#173 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space
Vai että Klubitus vs Irc-Galleria.. hmm.. eikös se ole vähänku Sveitsin armeijan linkkari vs Kirves?
Freja

Posts: 8,774

#177 • • Freja Sihteeri

kosmo, 2.11.2005 23:37:
Pohojanmaalla,
teknoon
suhtaudutaan
vakavasti!



Nyt kyl yleistät, sillä Keski-Pohojammaalla mihinkään ei suhtauduta vakavasti! *nauru* Me osaamme nauraa itsellemme.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#178 • • Jaska Guest

Klabi, 2.11.2005 12:37:
Helmeeee!!!

Lukiessani ekaa ja tokaa sivua, huomasin että ketjuun oli tullut kolmaskin sivu...

Talk about reaaaaaliaikaista meisinkiiii...

Eiku neljäs sivu, perkele sitähän sekoo laskuissa...



Kahestoista jo......:)
genki

Posts: 872

#179 • • genki

anqqa, 2.11.2005 12:26:
jep, kuten erään ok dokkarin loistava loputuslause jotenkin kuuluu:

Without diversity we're doomed



no eikös vprobekin edusta sitä diversiteettiä omanlaisella kapealla näkemyksellään? samalla lailla kun klubbari-ihmisillä on (luonnollisestikin) kapea käsitys siitä mitä täällä voi sanoa ja mitä ei ilman että tulee täyslaidallinen pluria niskaan jos on eri mieltä asioista.

itse en pidä vproben kommentteja kummoisessakaan arvossa, mutta olen yhä sitä mieltä että nykyajan reivikulttuuri on hieman muuttunut niistä ajoista kun bileisiin ei tosiaan menty pääasiassa kuvaamaan ja olemaan kuvattavina. joskus reiveissä ei edes saanut kuvata (yleinen konsensus, ei sääntö), vaan kaikki pystyivät olemaan luonnollisessa tilassa koko bileiden ajan huolimatta siitä miltä näyttävät tai tanssivatko 'hassusti' tms.

olen samaa mieltä siitä että tuo kuvauskulttuuri on pirun keksintö raveihin, mutta olen itsekin siihen lähtenyt mukaan nyt kun se on yleisesti hyväksytty homma bileissä. toisaalta pyrin ottamaan aina sellaisia kuvia missä ei suoranaisesti kuvata kenenkään kasvoja tai otetaan muutenkaan lähikuvia, vaan enemmänkin yleistunnelmaa ja tilan tuntua kuvaavia kuvia. enkä myöskään pahemmin julkaise kuviani, vaan pidän niitä enemmänkin omina muistoina omalla kovalevylläni.


anyway, practice what you preach, jos julistatte ymmärtäväisyyttä ja rakkautta yli mielipiderajojen niin antakaa sen näkyä myös käytännössä.

--
crop circles in the carpet

Individual

Posts: 10,942

#180 • • Individual HYPNO!

genki, 3.11.2005 05:13:
-klip-


Eli jos toinen tulee suorastaan haukkumaan, ( niin kannattaa lukea tuo eka posti uudelleen ) ja mainitsemaan nimeltä, siihen pitäisi joko a) olla kommentoimatta ollenkaan b) hymistä jotain vastaukseksi c) kiitellä tätä huikeaa, uutta näkökulmaa, koska jos ei tee näin on pahoista pahin ja sillee niinkuin nihkee tyyppi, joka ei suvaitse muitten mielipiteitä. Eikö suvaitsemattomuus ja asiasta keskusteleminen ole kuitenkin kaksi eri asiaa.

Jos mä sanoisin vaikka, että junkka on paskaa musaa ja kaikki junkkatyypit on pilveä polttavia tylsimyksiä, niin onko se sellainen asia, mihin sinä et haluaisi edes vähän kommentoida tyyliin: "No eihän se ihan noinkaan ole." Vai onko mulla oikeus tähän näkemykseen ja mä saan sitä julistaa tuolla tai täällä foorumissa julkisesti ilman, että mun tarttee koskaan joutua sitä väitettäni millään tavalla perustelemaan?