Klubitus - huonompi versio irkkigalleriasta?

229 posts, 12 pages, 82,846 views

Exlex

Posts: 497

#201 • • Exlex
Sattuipas juuri silmään aiheeseen sopiva blogaus my typo_ -blogista. Vaikka tuossa nyt viitataankin Blogistaniassa havaittavaan kuohuntaan, soveltuu tekstin sisältämä ajatus myös tähän keskusteluun ja yhteisöön.



Thursday, November 03, 2005
Pieni yhteisöanalyysi

Voidaan sanoa että melkein minkä tahansa yhteisön jäsenet määrittelevät itsensä jollain tavalla. Joku jonka nimeä en nyt muista nimesi sen retoriseksi visioksi (rhetorical vision). Retorinen visio on se tarina jolla yhteisö selittää itsensä: "me täällä mersun omistajien chat-ryhmässä olemme varakkaita ja arvostamme elämässä ja autoilussa tätä ja tuota, ja siksi me ollaan hyviä ihmisiä". Yhteisöä määritellään sen sisällä suhteessa muihinkin vastaaviin: "me Jokerifanit ollaan sitä mieltä, että HIFK-fanit on ruoåtsalaisia, fy fan, siksi me ollaan coolimpia kuin hifki-fanit". Tällainen määritelmä ei välttämättä todellakaan perustu todellisuuteen mutta sen varassa yhteisön jäsenet kuitenkin elävät, ja arvioivat yhteisönsä elämää, toimivuutta ja yhteisöllisyyttä. Ja voi sitä porua jos sisältä tai ulkoa tulee joku kyseenalaistaa sen tarinan.

Blogilista-aktiivien retorisen vision johtotähtenä on nähdäkseni sananvapaus ja individualismi.

Koko sen pari vuotta kun olen listaa seurannut pahimmat porut ja riidat ovat aina syntyneet ei suinkaan suoraan mielipide-eroista, vaan siitä että joku on joko suoraan tai välillisesti kyseenalaistanut jonkun oikeutta esittää se mielipiteensä. Kyseessä ei ole vain tämä juuri nyt pinnalla oleva sensuurijupakka (1. 2.) vaan esim. myös ne ikuiset mies-nais/ATM-feministi sodat, joissa suurin rähinä on ratkennut silloin kun joku vihjaa toisesta, että sellaista idioottia ei pitäisi bloggaamaan päästää ollenkaan.

# Leena : 8:47 PM



[pieni]Kiitos ja anteeksi.[/pieni]
Avatar
#202 • • . Guest
*ding*
Avatar
#203 • • aaaaaaaaaa Guest
Sinänsä pointtia on tossa valokuva asiassa..
MUTTA! Hieman karkeasti kirjotettu ja ei tota nyt voi tosissaan ottaa.. *nauru*
Sixtus

Posts: 198

#204 • • Sixtus
Jes, Vprobe strikes again! Paras topic pitkään aikaan.

Loppuun vielä kiitos kaikille, pelastitte mun taas jälleen kerran tylsän perjantaiduunipäivän*plur*
[zuho]

Posts: 238

#205 • • [zuho] Team Jorma
Kuulostaa aika vatipää avautumiselta... Vaikka kulma ei pidä ottaa niin tosissaan... Miten pitäis sit ottaa... Itse en kuulu porukkaan joka pukeutuu näyttävästi jne. Mutta ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka pitävät erilaisesta pukeutumisesta... Mitä v*tun väliä sillä on mitä sä laitat bileisii päälle... Ihan tavis-vaatteet (mitkä mulla aina on) vai jotku hullut hörhelöpörhelöt, jotka ovat omasta mielestäni kivan näkösiä ja antaa sellasta tiettyä rave-fiilistä =) Mikä syy toi on edes avautua "Hei ! Sä näytät nyt ihan liikaa pynttääntyneeltä" Hohhoijaa...

--
-Juho

leka

Posts: 373

#206 • • leka anteeksi olen eläin
WTF

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

[zuho]

Posts: 238

#207 • • [zuho] Team Jorma
Ja kaikillahan on sananvapaus, mutta tollasissa asioissa sananvapautta hyödynnetään väärin mielestäni...

--
-Juho

oZq

Posts: 153

#208 • • oZq
Kaivellaanpa vielä tätäkin. Kyllähän tuolta aloituspostista hitunen totuuttakin löytyy. Huonosti ja hyökkäävästi threadin aloittaja vain asiansa ilmaisi. No itse ainakin huumorilla sen luin ja pidin mielipiteenä muiden joukossa. Joitain postauksessa mainittuja asioita olin itsekin ajatellut. Mutta eipä vastaanottokaan ollut sen kummoisempi. Sitä Genkin mainitsemaa lyttäystä. Nimiä ei kuitenkaan tällaisessa tarvitsisi mainita, yksihän siellä taisi olla. Ei kait siellä sentään mitään POC -viittauksia ollut kuten jo ehdittiin tulkitsemaan. Siis jos nyt itse olen oikein tuota postausta tulkinnut. ;)

Jospa heittäsi pari omaa näkemystä tai tulkintaa aiheesta. Siitä en taas tiedä onko Vproben mielessä ollut yhtään mitään samansuuntaista. Mutta täällä pohjoisemmassa Suomessa monella paikkakunnalla tilanne on sellainen, että bileskeneen haluttaisiin enemmänkin uusia kasvoja. Kun tällainen klubimusasta/bileistä kiinnostunut sitten mielenkiinnosta selailee klubitusta, en usko hänen saavan kovin hääppöistä kuvaa koko touhusta. Bileisiin pukeutuminen on mielkestäni ihan ok, jos sellaisen omakseen tuntee. Mutta kun kuvissa vilisee vain lähiotoksia näistä "erikoisuuksista", voi se olla asia joka nostaa kynnystä lähteä tutustumaan kemuihin paikanpäälle. Voi olla että kulttuuria tuntematon kokee moisen laittautumisen "pakollisena". Sitten pelottaa tai vaivaa se, että millaisena sitä oikein voisi radalle lähteä. Tosiasiassahan ko. kulttuuri on kuitenkin melko suvaitseva, tai ainakin on siellä missä itse kekkeröin. Kuitenkin osa klubituksessakin esiintyvästä toiminnasta voi osaltaan ruokkia joillekin ihmisille muodostunutta elitististä kuvaa klubikulttuurista. Ainakaan täällä pohjoisessa ei varmaan haluttaisi nostaa kenenkään klubikulttuurista kiinnostuneen kynnystä lähteä tutustumaan bileisiin. Täälläkin onneksi alkaa jonkinmoista "skeneä" olemaan ja tietyt promoottoritahot ovatkin tehneet sen eteen paljon työtä.

Tuosta kuvaamisesta onkin jo keskusteltu tuolla toisessa ketjussa. Kaksipiippuinen juttu. Jää muistoja tapahtumista, mutta kyllähän ne jatkuvat kaverikuvat pistää ärsyttämään. Itse olisin enemmänkin muutaman asiansa osaavan kuvaajan kannalla. Näyttävien yleisilmeestä kertovien otosten kannalla myös. On sitten myös näitä kamerapellejä, jotka tuppaavat häiritsemään ja julkaisevat kaiken mahdollisen muistikortiltaan. Mutta tästähän on jo jauhettu.


No viihdettä tästä tredistä ainakin riitti kaikille.


ps. En ole poronhoitoalueelta, en edes oulusta. Kalevaa luen kuitenkin. :)
AleXI

Posts: 114

#209 • • AleXI Wormrider
Aikamoista taistelua.


Luin juuri koko topicin läpi ja on pää ihan sekaisin kaikkea itsetunto-hässäkkää ja kuvaamista ja pousaamista.


Hyödyllinen topicci muuten:

- Suvaitsevaisuus todellakin on suhteellista, sekä monikäsitteistä ja -ulotteista

- Suurin osa ihmisistä on idiootteja

- Suurin osa klubbaajista on ihmisiä (? hmm..)

- 55 % minusta näyttää typerältä bileissä



Kiitos tästä.

--
Home can be anywhere, for it is part of one´s self.

-Zensunni Fire Poetry

Muhvi-

Posts: 303

#210 • • Muhvi- Jätkä on Muumi!
Joo. Kato irc gallerias o nolo olla ni laitan itestäni ihq kuvii tänne. Konemusaha o paskaa, mut onpa joku syy laittaa vesirajahame bileisii ilma et luullaa horoks. *sydän*

Joo... Emt. En oo nii tätä asiaa nii pohtinu, kai joka saitilt mille voi tehä profiilin löytyy niitki jotka tykkää "näytellä itteensä". Emt emt emt. Huomen tulee joulupukki!!!!! *jiihaa**aplodit*

--
It was once my life - it was my life at one time.

Pumis

Posts: 816

#211 • • Pumis Kike / Fab4
AHhhahahahahahaha
Nyt on kyl ihan pakko laittaa tänään Halluihin kiksukarvaa ja piikkipaita !

Ihan pakko :D
Andrei

Posts: 299

#212 • • Andrei

AndroidEn ole se joka on olevinaan niin "suvaitsevainen" kuten klubbaajat yleensä (paskapuhetta! Vai mistä termi "tavis" edes on peräisin?).



:)

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

Jusna666

Posts: 1,447

#213 • • Jusna666 Diablo

Jone, 2.11.2005 12:29:
Kukin tyylillään ja hyvä niin.



näin on!

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

nomic

Posts: 4,120

#214 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
ite oot huonompi versio irkkigalleriasta!!
Jago

Posts: 4,039

#215 • • Jago un-trained monkee
ei tää oo galtsuu huonompi.
täällä on joitain epäkäytännöllisemjpiä juttuja, mutta kaikenkaikkiaan tykkään kyllä mestasta
ehkä huonona puolena sanoisin että silloin kun täällä kirjottelee enemmänkin ei oikeestaan silti pääse tutustumaan ihmisiin. galtsuss aja moniss amuissa foorumeissa pääsee. mutta empä mä hirveesti täällä oo nyt enkä silloin aikaisemminkaan kirjotellut*ding*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Gleba

Posts: 549

#217 • • Gleba
eiku parempi ...
*justjoo*

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Avatar
#218 • • REivaaja Guest
Tää on hyvä!*aplodit**jiihaa**nauru*
Keskiyon Keisari

Posts: 643

#219 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Tää topic on oikeesti aika hyvä, harmi etten oo aiemmin huomannut, hyvät naurut sai aikaan *nauru* mut voi herranjestas antakaa nyt ihmisten pukeutuu miten haluaa, ja olla sellasia kun haluaa.. minkä takia tollasista pitää ees kitistä?? okei jos joku haluaa mielipiteen tuoda esille ni ei siinä nyt kuitenkaan mitään *piis* mua itteeni ei henkilökohtasesti oo oikeestaan koskaan mikään näistä tässä topicissa käydyistä asioista ärsyttänyt..

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Jago

Posts: 4,039

#220 • • Jago un-trained monkee
ai hups. en lukenut yhtään edellisten käyttäjien viestejä. luulin että täällä haukuttiin vaan itsemestaa ei ihmisiä.

Siis munmielesät clubiporukan pukeutuminen ei ole välttämättää super kaunista, mutta se jatkaa sitä ihanaa perinnettä mitä mä aina kadehdin studio 54 tyyppisissä leffoissa. eli siis sitä että discot oli kauniille ihmisille ja siellä oltiin vapaasti oman elämän, moraalien ja lakienkin yläpuolella ja että siellä pukeuduttiin kuin jostain satukirjoista johonkin täysin käsittämättömään vaatekappaleeseen.

Eli siis tykkään tavallaan kyllä siitä että se vapaamielisyys ei ehkä ihan kokonaan ole kuollut, vaan se ehkä eläisi clubipiireissä

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe