Mitä hammastahnaa käytät sekä hammastahnoista yleensä.

57 posts, 3 pages, 26,863 views

genki

Posts: 872

#41 • • genki

Jago, 20.7.2006 00:41:
toota. tuli mieleen että pitäisköhän mun ettiä tämmönen topicci hiusväreistä ja lakoista ym hiustuotteista.. niitä on mun päässä 24/7 joten varmaan aika kivat kemikaalimäärät pääsee imeytymään ihonkautta*sars*



brr... ite en uskalla käyttää sellasia, jotenkin tuntuu siltä että saan jonkun muovipinnotteen. pakenen ain kylppärist ku tyttö suihkuttaa niitä juttuja.

--
crop circles in the carpet

Jago

Posts: 4,039

#42 • • Jago un-trained monkee

genki, 20.7.2006 00:43:
---
Jago, 20.7.2006 00:41:
toota. tuli mieleen että pitäisköhän mun ettiä tämmönen topicci hiusväreistä ja lakoista ym hiustuotteista.. niitä on mun päässä 24/7 joten varmaan aika kivat kemikaalimäärät pääsee imeytymään ihonkautta*sars*

---


brr... ite en uskalla käyttää sellasia, jotenkin tuntuu siltä että saan jonkun muovipinnotteen. pakenen ain kylppärist ku tyttö suihkuttaa niitä juttuja.


varmaan ihan järkevää.. niitä menee keuhkoihin asti ja ihonkautta ja vaikka miten elimistöön, joten kyllä mä oon varmaan aika kemikaali kyllästetty siinävaiheessa kun kuolen*sars*(eipähän tartt palsamoida*nauru*)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

genki

Posts: 872

#43 • • genki

Jago,

varmaan ihan järkevää.. niitä menee keuhkoihin asti ja ihonkautta ja vaikka miten elimistöön, joten kyllä mä oon varmaan aika kemikaali kyllästetty siinävaiheessa kun kuolen*sars*(eipähän tartt palsamoida*nauru*)



voit lohduttautua sillä että ko. tuotteita 'kenttätestataan' tälläkin hetkellä maailmassa aika aktiivisesti. sitten kun jotain alkaa kuulua niin voit lopettaa mut siihen saakka voit vaan luottaa siihen et joku on käyttänyt niitä enemmän ja pidempään ku sinä ja elää vielä. :]

--
crop circles in the carpet

Jago

Posts: 4,039

#44 • • Jago un-trained monkee

genki, 20.7.2006 01:10:
---
Jago,

varmaan ihan järkevää.. niitä menee keuhkoihin asti ja ihonkautta ja vaikka miten elimistöön, joten kyllä mä oon varmaan aika kemikaali kyllästetty siinävaiheessa kun kuolen*sars*(eipähän tartt palsamoida*nauru*)

---


voit lohduttautua sillä että ko. tuotteita 'kenttätestataan' tälläkin hetkellä maailmassa aika aktiivisesti. sitten kun jotain alkaa kuulua niin voit lopettaa mut siihen saakka voit vaan luottaa siihen et joku on käyttänyt niitä enemmän ja pidempään ku sinä ja elää vielä. :]

totta, noi alat kehittyy hirveetä vauhtia, se tarkottaa turvallisempaa, mutta myös täysin uusia aineita eli että aina tulee lisää testattavaa jonka vaikutuksista ei viellä voi tietää

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

alphamagic

Posts: 3,628

#45 • • alphamagic
Öö oiskohan se Colgate tällähetkellä *ding*
Ei yleensä niin välii, sellasista superfresheistä en tykkää kun palaa kieli karrelle.
Nimim. Tunkkainen hengitys kunniaan *lmao*

öö juu ei.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Avatar
#46 • • Reetta Guest
yleensä pepsodent tai colgate. kunhan ei ole mitään pirkan/hyvä ostos jne. tahnoja
¡ Previous post about a year ago !
Sallakat

Posts: 2,220

#47 • • Sallakat jungle, baby !
tällä hetkellä on Lime jotain- makuinen hammastahna, kun meidän lähikaupasta ei satu löytymään sitä parempaa eli Lemon Mint (tms) tahnaa, josta kovasti tykkään.

Muutenkin vois mun mielestä hammastahnoissa alkaa kokeilemaan eri makuja. Esim noi läkerol dents karkit on hyvä esimerkki eri mauista mitkä sopii tollaseen minttuisuuteen hyvin. Esim caramel ja blackcurrant. Toimis tosi hyvin hammastahnoissakin, veikkailisin.
Tosi tylsää koko elämänsä pestä jollain spearmintilla tai muilla "huikeilla" mintun eri makuvivahteilla *poks*
Avangion

Posts: 2,529

#48 • • Avangion Punakardinaali
Suuri osa hammastahnoista, varmana kaikki kaupasta saatavat, sisältää sakariinia. *eiei*
Ei kiitos.

Mä olen ostanut Ruohonjuuresta luomuhammastahnaa. Löytyy muutamakin merkki. Itse tykkään enemmän Kingfisheristä.
Käyttämäni fenkolin makuinen voi olal shokki alkuun, mutta tottumisen jälkeen se maistuukin paremmalta kuin "normaalit" tahnat.


Temppu

--
HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING.
DO YOU KNOW THAT IN A WORLD FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM?
QUITE ASTONISHING.
-Kuolema (Terry Pratchettin Hogfather [televisioversio])

m1kk3

Posts: 5,560

#49 • • Edited m1kk3 no-life

mku, 21.4.2008 12:17:
jossa ei ole mm. fluoria yms tarpeettomia myrkkyjä


Ai fluori on tarpeeton ainesosa hammastahnassa ? Okei...

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

pirpeli

Posts: 5,533

#50 • • Edited pirpeli
*pepsodent* Lemon mint. Tykkään geeli-tahnayhdistelmästä, mausta ja puhdistusominaisuuksista sekä valkaisevasta tahnasta, ja tässä ne ominaisuudet on kohdillaan. Lisäksi joskus samaisen merkin Nutri-Active- ientahna käytössä. Maku hieman erikosempi, hieman anismainen, mutta toimii tahnana silti.

Edit...Eikös fluori ole myrkyllistä syötynä? Ja ainakin kliinisten tutkimusten mukaan sitten taas hammastahnassa kiillettä vahvistavaa? Tuskin kukaan hammastahnaa kuitenkaan syömään rupeaa...

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Heli

Posts: 1,489

#51 • • Heli vai kuka se oli
Golgaten Sensitivee, hampaani ovat näet hyvin, hyvin herkkähipiäiset. *pupu*

--
ei se väärin ole.

ravec

Posts: 1,102

#52 • • ravec
Punainen Elmex.
MissKoo

Posts: 1,289

#53 • • MissKoo
Mä käytän aina jotain valkasevaa. En tiedä saisko niitä käyttää aina putkeen, ei kait. Käytän silti *hih*
Fakiiri

Posts: 462

#54 • • Edited Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.

pirpeli, 23.4.2008 07:05:
Edit...Eikös fluori ole myrkyllistä syötynä? Ja ainakin kliinisten tutkimusten mukaan sitten taas hammastahnassa kiillettä vahvistavaa? Tuskin kukaan hammastahnaa kuitenkaan syömään rupeaa...



http://www.fluoridealert.org/health/brain/

Fluorihan on yksi pahimmista myrkyistä. Ja kyllä se ihan limakalvoiltakin imeytyy, lisäksi sitä löytyy esimerkiksi helsingissä juomavedestä. http://www.helsinginvesi.fi/alltypes.asp?d_type=5&id=1554&menu_id=533&selected=533&companyId=0&library_id=#1554

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

pirpeli

Posts: 5,533

#55 • • pirpeli

Fakiiri, 23.4.2008 08:13:
http://www.fluoridealert.org/health/brain/

Fluorihan on yksi pahimmista myrkyistä. Ja kyllä se ihan limakalvoiltakin imeytyy, lisäksi sitä löytyy esimerkiksi helsingissä juomavedestä. http://www.helsinginvesi.fi/alltypes.asp?d_type=5&id=1554&menu_id=533&selected=533&companyId=0&library_id=#1554



Onpas kyllä kammottavaa. :C Mitäs tässä nyt sitten enää voi tehdä, kun ei voi hampaitakaan suojella...? Eikun ihan tosi, kaikesta löytyy jotain myrkkyä. Muutan korpeen ja alan kurlata suolavedellä :/

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

pirpeli

Posts: 5,533

#56 • • pirpeli

mku, 23.4.2008 09:22:
Eräs puolituttu hammaslääkäri sanoi että hampaiden harjaaminen on se oleellisin juttu ja että tahnan suurin funktio olisi lähinnä hengityksen raikastaminen. Voihan olla että se vähän liioittelikin, mutta tuskin se hammastahna ehkä niin merkittävä on kuin yleisesti luullaan.



Mites sitte se raikastus..? Millä se hoituisi parhaiten? Kun harjaamisesta ja hammaslangan käytöstä huolimatta suussa maistuu ainakin joskus aamuisin kuollut rotta..Kieltäkin tulee hangattua melko säännöllisesti. Suuvesissäkin kai on sitä fluoria? Kumpi on sitten parempi, käyttää raikkaan makuista tahnaa ja nauttia siitä raikkaudesta, vai varoa (pientä määrää) fluoria..? Mene ja tiedä.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Fakiiri

Posts: 462

#57 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.

mku, 23.4.2008 09:22:
Eräs puolituttu hammaslääkäri sanoi että hampaiden harjaaminen on se oleellisin juttu ja että tahnan suurin funktio olisi lähinnä hengityksen raikastaminen. Voihan olla että se vähän liioittelikin, mutta tuskin se hammastahna ehkä niin merkittävä on kuin yleisesti luullaan.



Näinhän se on, eräskin 80 kymmenissä oleva mummo kertoi että hammaslääkäri oli ihmetellyt että kun ei ole ollut reikiä. Mummo oli vastannu että ei ole käyttänyt koskaan hammastahnoja, pelkästään veden kanssa harjannut. Ja onhan noita fluorittomiakin hammastahnoja, kehnonlaisesti tosin. Enemmän ihmetyttää tuo fluoritablettien syöttäminen lapsille. Ja ylipäätänsä niiden myynnin salliminen.

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.