Klubitus spamming

152 posts, 8 pages, 55,174 views

DJ Rx

Posts: 2,527

#141 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings

josbe, 22.5.2007 08:47:
---
DJ Rx, 22.5.2007 08:40:
Ihan aikuisten oikeasti pliis toivoisin että tolle tapahtumaryhmäpostaamiselle saatas jonkunlaisia ohjesääntöjä tai rajoituksia, alkaa hermo kiristyy noiden "nimesi on listalla" spammien kanssa.

---

Onko se nyt niin kamalaa ottaa hiiri kauniiseen käteen ja ruksata se "Älä ilmoita uusista viesteistä"? Tai siis mitä ilmeisemmin se joitain häiritsee, minua taas ei.

Toisaalta taas: Mistä ihmeestä esimerkiksi bileiden järjestäjä voi tietää, keitä jotkut bileet kiinnostavat ja keitä eivät?



Riippuu varmaan kanssa tapahtumailmoitusten määrästä jota eri käyttäjät saavat, itselleni noita viestejä tulee ERITTÄIN paljon, ei vain täällä klubituksessa vaan nykyään myös tekstiviestein. Kuten jo äsken mainitsinkin, en ole missään vaiheessa pyytänyt lisäämään nimeäni ko. listoille ja olen myös useaan otteeseen pyytänyt ihmisiä poistamaan nimeni listalta. Mielestäni asiaa ei pysty ilmaisemaan tämän selkeämmin tapahtumanjärjestäjille?

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

laite

Posts: 2,994

#142 • • laite MastahWankah

Karski, 22.5.2007 09:04:
---
josbe, 22.5.2007 08:59:
---
Karski, 22.5.2007 08:56:
Toisaalta UG-tapahtumista ilmoittelu ryhmäviesteillä
valikoidulle porukalle on ok, mutta tällöinkin
pitäisi joka kerta miettiä _jokaisen_ ryhmäviestiin
lisättävän henkilön kohdalta, haluaako tämä henkilö
tämän viestin.
---

Miettiä voi joo, mutta varmasti ei voi tietää.

---


Ei täysin varmasti voikaan, mutta nyt muutamia ryhmäviestilistoja
katsellessa on selvää, että minkäänlaista karsintaa
ei ole tehty. Mä katselen tätä keskustelua myös
promoottorin näkökulmasta, ja itse lähtisin siitä
että promoottorin pitää ottaa vastuu myös viestin
kohdentumisesta ja siitä nousevasta kritiikistä.


Dj RX:n valitus taitaa koskea just tämänkaltaista tilannetta (oon näköjään samassa ryhmäviestissä vastaanottajana). IMHO näissä massaryhmiksissä olisi kyllä ihan miellyttävää tietää ainakin seuraavat asiat:

1) Kuka bileet järjestää? (Otan kyllä mielellään vastaan tuttujen järjestäjien ja sellaisten organisaatioiden ryhmäviestit joiden kanssa olen tehnyt ennenkin yhteistyötä)
2) Millä perusteilla juuri MINÄ olen päässyt tälle listalle niiden useamman sadan muun ihmisen kanssa?
DJ Rx

Posts: 2,527

#143 • • DJ Rx FINRG Recordings

Occu, 22.5.2007 08:53:
---
DJ Rx, 22.5.2007 08:51:
Se etten ole pyytänyt ko. järjestäjiltä lisäämään nimeäni ko. listoihin, otan kyllä mielellään henkilökohtaisesti järjestäviin osapuoliin yhteyttä, jos olen menossa ko. tapahtumiin ja tarvitsen nimen listaan. Olen myös useaan otteeseen pyytänyt poistamaan nimeni ko. listoilta.

---


eli oot muka niin skene, että SÄ päätät mille listalle haluat?

just so.



Ei, kyllä tapahtumanjärjestäjä itse päättää siitä ketä listoilleen pistää. Ilmaisin vain halukkuuteni olla oma-aloiteisesti yhteydessä tapahtumanjärjestäjiin näissä asioissa jos tarve vaatii

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Avatar
#144 • • Edited Annakins Guest
Eikö tää koko "ongelma" selviäis yksinkertaisimmin sillä, että perustetaan topikki, jonne käyttäjät voivat ilmoittaa että eivät halua ryhmäviestejä bileistä ellei kutsu ole jotenkin erityisen henkilökohtainen? Ppromoottorit voivat sit sieltä tsiigaa ja päivittää listansa sen mukaisesti. Vaatii ehkä järjestävältä taholta hiukan hommia, mutta kaiken järjen mukaan valituksen pitäisi loppua.

Niin ja tosiaan, tullut myös vähän sellanen fiilis, että jos bileet on tarpeeks cool (esim. Hytky tai Entropy) niin kukaan ei ryhmiksessä valita spämmistä, mutta jos kyseessä on "liian tavalliset" bileet, niin varmasti valitetaan. Vai onks ko. bileet vaan selektiivisempiä ryhmäviestien vastaanottajien suhteen tai jotenkin enemmän UG?

mä en tiedä, mä vaan kysyn.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#145 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Annakins, 22.5.2007 09:23:
Niin ja tosiaan, tullut myös vähän sellanen fiilis, että jos bileet on tarpeeks cool (esim. Hytky tai Entropy)



Usein jos ei ole tuolla julkisissa tulevissa tapahtumissa, ja sillon mun mielestä on ok että niistä tulee ryhmäviestiä. Sen sijaan, jos bileet on kalenterissa ja tulevissa tapahtumissa, ei niistä tarvitse erikseen ryhmäviestiä lähettää :)

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#146 • • Dorka Guest
Jaahas, täällähän on kaikki asiat puitu jo läpi ja se news letter idea olis paras. Laitat kalenteriin bileistä infon ja sitten siellä olis napikka mitä painamalla vois liittyä news lettereihin joihin vaikka tipahtais jatkossa infoa ko. bileistä jos tulee muutoksia tai tulevista. Sitten meillä olisi K, R, Y ja N *hymy*

Joskin hieman koodaamista se vaatii, mutta toisaalta valmis runkohan on jo olemassa joten sinänsä ei pitäisi olla kovin hirveän iso duuni.
Jone

Posts: 8,258

#147 • • Jone Archibald Haddock

dOrKA, 22.5.2007 12:17:
Joskin hieman koodaamista se vaatii, mutta toisaalta valmis runkohan on jo olemassa joten sinänsä ei pitäisi olla kovin hirveän iso duuni.



No pistäs koodaten sit.
sapeli

Posts: 11,768

#148 • • sapeli jokukukamikä?
Jokaisesta ryhmiksestä poistuminen on helppoa ja nopeaa. Mulle kelpaa kyllä euronkin alennus, tai info UG-tapahtumasta - eikä oikeasti haittaa pelkkä mainostuskaan koska pari kertaa olisin esim. hyvät Supercoolit missannut jollei olis ryhmis muistuttanut. *joo*

Rehellisesti sanottuna enemmän riesaa on ryhmiksistä joita pitää tarkistaa monta kertaa päivässä kun periaatteessa joskus vielä saattaa aihe kiinnostaa mutta sinne tulee joka päivä monta viestiä turhaa diibadaabaa. Säästän itse kaikki tapahtumaryhmikset mutta merkkaan ettei niistä tule uusia ilmoituksia. *piis*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Karski

Posts: 6,049

#149 • • Edited Karski Pomon kätyri
Yks mahdollisuus vois olla erillinen
'party pusher' -toiminto joka olis tavallaan
käänteinen tolle merkitse suosikiksi-
toiminnolle, eli promoottorit vois
merkata siinä ketä ne haluis paikalle
ja miten paljon ne olis valmiita antaan
käyttäjälle alennusta ja / tai ilmasta viinaa
jotta se suostuis tuleen.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#150 • • Karski Pomon kätyri
Ei mut tosissaan, tollanen 'informoi valitulle
käyttäjälle' -optio tjsp, joka sit näkyis jossain
erillisessä listassa vois olla ihan jees.
Sillon tietyt käyttäjät vois disabloida koko
toiminnon iteltään, ja tolla vois mahdollistaa
paljon kehittyneemmät vakioasiakas/jäsenetu-
toiminnot halutessaan ja ryhmäviestit olis
sit taas vaan ryhmäviestejä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Garo

Posts: 446

#151 • • Garo #jake
Klubbarissa on kalenteri, foorumissa Tapahtumat ja Tulevat tapahtumat. Jos nämä ei riitä, niin aina voi ostaa mainosbannereita sivuilta. En ymmärrä miten nämä ei mukamas promoottorille riittäisi. Pysykööt mainosviestit pois minun yksityisviesteistäni.

- Garo
Lauri

Posts: 1,051

#152 • • Lauri Devoted

kuilun arvoitus, 22.5.2007 14:30:
---
---
Lauri, 22.5.2005 16:20:
Itse olen yhden ryhmäviestin aloittanut jonka lopetin heti kun asiasta nousi meteli.
---

Pointti lienee siinä, että SÄ ilmeisesti yhä ajattelet, että se meteli oli turhaa, ja kenties jopa "kitinää"? Sä et edes olis tajunnu, et se on joittenki mielestä kurjaa, JOS sitä kitinää ei olis tullu, eiköstä vaan? Ja jos et oo enää lähetelly, ni miten sua voi kritiikki sitä kohtaan edes napata??? Ks ->



Viitaten tuohon aika tasan 2 vuotta vanhaan postaukseen,
tein itse virhearvion ja koin ryhmäviestimainonnan olevan
jokseenkin toimiva ratkaisu, jota se ei ollut, jonka myös
lopetin enkä koommin ole käyttänyt. Mikäli kukaan ei olisi
kommentoinut aihetta, tuskin olisin tajunnut sen negatiivisuutta
ennenkuin myöhemmin, jolloin huomasin reagoivani itse
kielteisesti moisiin.


---
Boy-cutin kitinä erinäisissä ryhmäviesteissä pääosin vain spämmää niitä, joka on mielestäni huomattavasti ärsyttävämpää kuin itse ryhmäviestin tarkoitus.
---

Tää sun asentees potentiaalista yleisöäs kohtaan kyl summaa sun promoottorin taitos?

Sä siis närkästyt spämmin spämmäämisestä? XDDD Tää munki posti varmaa vaa on spämmäystä spämmäys spämmissä, tun spämmikourat! =D



Asianhan voi tulkita juuri niinkuin haluaa. Onko promoottori-
status jotenkin eriarvoinen kohdeyleisöönsä verrattuna?
Ihmisiä tässä olettaisin kaikkien olevan. Kukaan tuskin voi
evätä multa lupaa kritisoida jonkun ihmisen toimintatapaa .



---
Ja pointtinihan ei ollut se, että ottaisin enää sen kummemmin kantaa ryhmäviestihin, vaan se, että sitä ei ole ainakaan vielä kielletty.
---

Et ota kantaa? Et taida edes sitten ymmärtää, mitä kannan ottaminen on? Vinkki, sä just otit kantaa asiaan.

Siinäkö muuten menee sun moraalis raja? Kielletyssä ja sallitussa? =D Tustupa deonttiseen modaliteettiin ja sen yhteneväisyyteen aleettisten kanssa? Jos tuntuu vaikealta, aloita vaik Aapis-Kukosta?



Käsittääkseni en kieltänyt ottavani kantaa ollenkaan, vaan etten ottaisi
kantaa sen ihmeemmin aiheeseen joka on mielestäni jo käsitelty. Toki
jos esitetään aiheeseen liittyvä, kohdistuva kysymys, annan siihen
mielelläni kannanoton.



---
Ja toinen pointti oli se, että "suunnattomasti" = nostaa joka suunnalla metelin, kun voisi ilmoittaa asiasta ylläpidolle ja poistua ryhmäviestistä. Tai jotain.
---

Miten sua voi tollanen haitata, jos r-viesti spämmäys ei haittaa??? Tai jos sä et oo lähettäny enää sellasia??? Vai pitääkö lukea rivien välistä, et sä haluaisit lähettää? Tai jotain.



En ole kommentoinut kovinkaan moneen ryhmäviestiin, eikä ne edelleenkään
päivääni pilaa. Niistä on helppo poistua ja/tai jättää lukematta. Välillä seuraan
niitä ja luen viestiketjuja läpi, jolloin edelleenkin, vielä 2 vuotta myöhemminkin,
jossain määrin häiritsee se, että tulee useita turhia kommentointeja juurikin
viestin "spämmiksi" määrittelystä. Jos on parikymmentä aktiivista ryhmäviestiä
ja sama asia kertautuu useassa, muodostaa se multiploidun "spam in content"
-ilmiön. Itse ryhmäviestit ja mainoksetkin saavat puolestani olla, itse en niiden
avulla mainostamista koe oleelliseksi tai mielekkääksi asiaksi.


---
Ihan sama...
---

"Ihan sama"? XD No siltä näyttää! Onks muuten sun mielestä varastamista, jos käyttää AdBlockia?

Mut noiki urpoudet saa pois. Ignoreen vaa!

Mul on nykyää +40 nickiä nores (nyt tuli 2 lisää!), ja kyllä on helpottunu klubbarin seuraaminen huomattavasti! Ai nii, siveys ja lauri, en kyl nää teidän varmasti nerokkaita vastauksia, et ei maksa vaivaa, boikotoin kaikkea mitä näppiksestänne tulee Klubbarilla ulos, koska se ei ole kiellettyä ja se on ainoastaan oikein ja kaunista ja oranssia. Ja ennen kaikkea helppoa! =)))

Ja loppuun ehkä se nerokkain argumentti: love it or leave it! XD Eiku laitetaa sittenki eräänki moden neuvo: "joskus kandee laittaa kone kiinni ja katsoa ikkunasta ulos



AdBlockin tms. käyttö ei ole varastamista, mutta sen tuoma mainosnäyttöjen
vääristymä tilastoihin on mielestäni suhteellisen epäasiallista mainostajaa
kohtaan. Tämä ei toki ole kuluttajan asia/ongelma, vaan se pitäisi jotenkin
ratkaista tekniikan avulla. Mainokset ovat monelle sivustolle melkeinpä
elinehto ja kehittämisen keino, enkä koe häiriintyväni sivuilla näkyvistä
mainoksista.