Hangover: Treatment, therapy & cure

106 posts, 6 pages, 52,645 views

Avatar
#1 • • astaroth Guest
Täällä on hetken aikaa ollut hiljaista topikkien suhteen, joten piristetään hieman häröilypuolta.

Johdanto:

Monet ihmiset juovat alkoholia ja lähes yhtä monelle on tuttu myös sen seuraavaan (tai parin seuraavan) päivän ihanaakin ihanampi jomotus. Itse kärsin jo näin nuorena nelikymppisen krapulasta, eli darrapäivinä puolenpäivän aikoihin voitaisiin laittaa tiputukseen ja illalla on havaittavissa pientä sydämmen kammiovärinää.
Tuollaisena päivänä minulla menee varmaankin enemmän rahaa itseni hemmotteluun, kuin edellisenä iltana baarissa ollessani. En uskaltaisi lähteä kylälle tietämättä, että aamulla herätessäni kaapissa odottaa 1,5 l-> kokista ja Konalan S-Marketin muonavarasto. Kodista harvemmin edes haluan lähteä ulos, elleivät esimiehet sitten ole tehneet vuorolistoja päin prinkkalaa ja savukkeet jätetään suosiolla rauhaan.
Kaverit taas kittaavat Arlan meijerin viikkotuotannon verran maitoa tai jotkut jopa lähtevät urheilemaan(?!).

The question is:

Miten sinä häädät krapulakeijusi? Haluaisinkin saada tänne muiden ihmisten tapoja viettää kankkuspäivänsä, jotka ovat monilla muodostuneet rutiineiksi/rituaaleiksi asti. Jos vaikka saisi lisää ideoita lieventää tätä ilmiötä.
Ja jos sinulla on hallussasi ihmelääke, niin kerro se tänne. Allekirjoittaneella voi olla pää pipi taas ensi sunnuntaina, joten kerro se ennen sitä.*nauru*
florx

Posts: 532

#2 • • Edited florx
Eipä tuohon mikään auta, ainakaan omalla kohdallani. Itelleni tulee tosi helposti järkyttävä kohmelo jota vielä pahentaa se, että ruoka ei yleensä tuolloin maistu. Paikat tärisee, huimaa, ahdistaa, päätä särkee ja väsyttää.
Ihana olotila :)
Kaikkia poppaskonsteja olen kyllä kokeillut

Ainii, se auttaa jos juo vähemmän :D
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3 • • Aziz Combat Fighter
Krapula tulee varmasti, mutta minä päätän milloin.

Sillon kun se tulee niin oon nähny parhaimmaks keinoks jäädä peiton alle niin pitkäks aikaa et se menee ohi. Ja sit ku se menee ohi ni toipuu viel pari päivää. Tärkeintä on muistaa, ettei elämä lopu krapulaan, siitä toipuu tekemällä niitä ihan normaaleja juttuja, puhumalla kavereiden kanssa ja käymällä läpi tunteitaan. Krapulan saapuessa ei pidä vaipua epätoivoon tai ottaa apua toisesta pullosta, vaan ne menetyksen tunteet kannattaa käsitellä sillon kun ne on tuoreita.

Yksinkin pärjää *sydän*
Peikkotyttö

Posts: 1,219

#4 • • Edited Peikkotyttö
Kunnon darraa tulee harvemmin,mutta sillon kun tulee: cokista ja hedelmäpilttiä tai tuttelia*joo* kaikki aina ihmettelee tätä vauvanruoka meininkiä,mutta ne ainaki menee helposti alas ja vie janoa...noitten jälkeen jotain suolaista kiitos!

--
Groove is in the Heart

Arc

Posts: 69

#5 • • Arc Lurker
Eipä ole oikeastaan tuota krapulaa tullut harrastettua kuin yhden ainoan kerran ja silloinkin kyllä tiesin miten sen olisi voinut välttää. En yleensä juo kovin suuria määriä alkoholia kerralla, humallun suht helposti, mutta se mikä minulla sen krapulan tulon estää, on että syön kunnolla. Jos pelkästään juon, niin aamulla ei sitten tahdo päästä lainkaan pystyyn, kun heikottaa ja ahdistaa..ja siinä vaiheessa tietty tuntuu, ettei mitään voisi ikipäivänä saada alas. *justjoo*
Tuon ainokaisen kerran jälkeen olen kyllä aika hyvin muistanut tuon, että täytyy muistaa syödä. *nauru*
Se on kyllä kanssa huomattu, että kännissä sitä ruokaa tuhoutuu aika huomaamattomasti suurempiakin määriä. *igor*

--
You sunk my battleship!

Bellezaaa

Posts: 573

#6 • • Bellezaaa Afrodite*
Krapula ku iskee niin se kestää yleensä mulla 2-3 päivää siis se että ruoka ei maistu ja väsyttää. Eka päivä on tietysit pahin ja silloin yritän vain juoda jotain sokeripitosta (yleensä cokis) et saa verensokerin pysymään ees jotenki aisoissa ja nukkumaan. Iltaa kohden pystyy jo jotain pientä syömäänkin.
Krapulasta selviytymistä voi nopeuttaa menemällä seuraavana päivänä kunnon hikijumppaan niin että hikoilee kaikki viinahöyryt pois,ainaki omalla kohalla on toiminu.
Niin ja sit ku yrittää ajatella positiivisesti niin kyllä se elämä taas jatkuu...*joo**vink*
Arc

Posts: 69

#7 • • Arc Lurker
Toi on kyllä aika käsittämätöntä, että jotkut voivat potea krapulaa useamman päivän.. *ding*
Noh, ehkä se sitten iän myötä pitkittyy.. *vink*

--
You sunk my battleship!

Bellezaaa

Posts: 573

#8 • • Bellezaaa Afrodite*

Arc:
Toi on kyllä aika käsittämätöntä, että jotkut voivat potea krapulaa useamman päivän.. *ding*
Noh, ehkä se sitten iän myötä pitkittyy.. *vink*




todellaki! Oota vaan ku tulee muutama vuos lisää ikää....
Fyrisch

Posts: 4,525

#9 • • Fyrisch
Mun krapula on jotai niin järkyttävää. Koitan aina ennenku meen nukkuu syödä supervitamiinipillerin ja kalkkikapselin joka vahvistaa sydäntä ja lihastoimintaa (koska darras noi rytmihäiriöt on aika kauheit.), juoda 0.5l vettä (unohtuu melkee aina), syödä kunnol essol tai snägäril. Seuraavan päivän vietän sit aamust iltaan asti koneel,(ja se aika menee nopee, tunnit tuntuu minuuteilt) ilman musaa ei pysty olee..siin darrapäivän aikana koitan kans juoda 2l vettä, limu maistuu kans, ja vakiona menee kans se 1-2 sipsipussii :D

Viime perjantaina join 4 stobee ja siit seuras 2 päivän krapula *poks* mut omast mielest nää krapulat on iha hyvii, juomist oon vähentäny reilusti tän takii, nytki koitan olla uuteenvuoteen asti selvinpäin!

En uskolla edes ajatella millasii darroi tuun kärsii muutaman vuoden pääst, ku nyt jo överihazardei.


Yks niksi mitä pitäs kokeilla darran välttämiseks on juoda 1l maitoo ennenku menee nukkuu, sitoo alkoholin mahas..En tiiä jos toimii mut jotkut väittäs nii ainaski, harmi vaa ettei maito oo mun ykkösjuoma, mut mielummin sitä juo ku kärsii alkaen 48 tuntii
ilarip

Posts: 731

#10 • • ilarip
Ah ihanaa, juuri viime vlona kärsin +200euron krapulasta.

Perjantaina mempparin jääteitä maistelemaan josta muutaman kuppilan kautta lähi baariin, josta selvittiinkin jatkoille valomerkin jälkeen, kas kummaa.

Lauantai aamuna herään ihanan pöhnäiseen oloon, mutta jekkua huiviin ja punkkua perään, noin 6 tunnin pohjien jälkeen firman pikkujouluihin, apua. pikkujouluista lyhyin reitti kotiin , eli 3 baarin kautta ja kappas vaan en edes herännyt kotoonta.

Sunnuntaina ei uskalla ajaa autoa vielä neljältä päivällä kun pitäisi mennä töihin, vatsassa kiertää ja tuskainen olo, mutta eiköhän pizza pelasta päivän. ja vitut! vartti niin pizza tulee ulos. duunipäivän jälkeen koitettiin nukkua, noh saldo pari tuntia je herään hirveään hikoiluun, ihanaa. noh siinä sitä sitten kiduttiin maanatai aamu kuuteen saakka jolloin hellitti vatsakipu ja sai unta. Mutta eiköhän maanatai aamunakin jatku sama rumba tosin vastsakipu vaihtunut päänsärkyyn.

Ja parhaaksi koetut lääkkeet jäi nauttimatta. Samarin toimii henk koht ensimmäisen päivän krapulaan mutta ei enää seuravaan. Toinen juttu on että käy kusella ja juo paljon vettä ennen nukkumaan menoa, aamulla heti kun herää paljon vettä & burana ja takas nukkumaan.
Nalatsu

Posts: 155

#11 • • Edited Nalatsu naarasleijona
kun darrapöpö iskee, niin tulee maattua melkein koko päivä sohvalla telkkuu ja leffoi kattoen, sekä nukkuen. kylmä limu (cola) on ihan must ja sitten kuuma suihku kutsuu välillä syleilyynsä...

roskaruokaa, limuu ja sohva höystettynä peitolla ja tyynyllä, sekä nallella on se perussetti meikäläisellä..
ja eikun viikonloppuna *känni*

--
@-}
-----
Naarasleijona
-----
{-@

Peikkotyttö

Posts: 1,219

#12 • • Peikkotyttö

Fyraett:
Viime perjantaina join 4 stobee ja siit seuras 2 päivän krapula *poks*


*ding* ite kun juon tuollasen määrän,en tule edes kunnolla humalaan,saatika darraan. toisaalta taas kirkkaita mulla pää kestä sitten niin yhtään...

--
Groove is in the Heart

keisha

Posts: 1,394

#13 • • Edited keisha bullet with butterfly wings
Mun krapulalle tyypillistä on oksentaminen. Ja oksentaminen uudestaan. Ja uudestaan. SIt jossain vaiheessa kun vesi alkaa pysyä sisällä, uskaltaa juoda jotain tuoremehua, ja jos sekin pysyy sisällä, niin rasvaista ja suolaista roskaruokaa (pizza!) perään niin olo paranee. Krapulapäivänä maataan sohvalla ja tuijotetaan telkkaa, koneella voi istua hetken mutta pian sydän rupeaa hakkaamaan ja alkaa heikottamaan niin että on pakko palata makuulle.

Mutta eläköön! Viime viikonloppuna olin duunikavereiden kanssa juhlimassa pikkujoulua melkoisen railakkaasti, ja krapulan olisi pitänyt olla infernaalinen, mutta Glutamaxin nauttiminen ennen nukkumaanmenoa ilmeisesti pelasti. Kiitokset Tresille tämän tuotteen ahkerasta mainostamisesta :) Olo oli vähän nuutunut ja tokkurainen, mutta pahoinvoinnista ja päänsärystä ei ollut tietoakaan.

edit: Glutamaxia saa ainakin Anttilan ja Stockan luontaistuoteosastoilta. Kyseessä on siis ihan luontaistuote joka sisältää torulahiivauutetta ja vitamiineja.

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

florx

Posts: 532

#14 • • florx

keisha:
Glutamax


Mulla ei auttanut yhtään :)
remotion

Posts: 5,283

#15 • • remotion nostatus guru
ei o ku kerran ollu hirvee krapula, mut en laattaillu ja sekin meni ohi viimeistään saunomalla iltapäivällä..aiemmin päivällä oli tosin niin heikos hapes et ei oikee viitsinyt lähtee sängystä ylös saati ajatella autoilua...

Juon aina paljonvettä samalla kun juon muutenkin ni ei oo ongelma. lisäks usein utlee venattua että menee nukkuu vasta kun humala no vähän rauhottunut. tietysti jos sammuu ni...
ninnipinni

Posts: 46

#16 • • ninnipinni
Krappis, tuo (lähes-)kaikkien perivihollinen :)
Ite kuulun niihin onnekkaisiin joilla krapula jää aika lieväksi.. Aamulla saattaa tuntua, että maailma pyörii, kun kääntää poskea tyynyllä, silloin tällöin voi myös jyskyttää ohimoilla taikka silmien takana, huoneessa haisee tunkkaiselle ja vaatteet tupakalle.. Iltapäivä on yleensä sit pahin; rupee tärisyttään, vetää olon heikoks eikä todellakaan tee mieli lähtee minnekään. Edellisenä päivänä on pakko varata kaappiin selviytymispaketti krappispäivälle, ettei tartte lähtee kauppoihin jonottaan.
Vesi kaunein voitehista, sanotaan, ja sitä pitäiski muistaa juoda pitkin iltaa. Tuoremehu ei myöskään oo pahitteeksi jos baari-illan päätteeksi vielä jääkaapilleen löytää.
Nää nyt on aika "vanhoja" juttuja, mut yhden uudenkin tiedän :) Nimittäin ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWW-vitamiinipötkön !! Siitä ku heittää yhden napin poreilemaan vesilasiin, ryystää sen nassuun ja heittää vielä yhden buranan perään (ja pitää vielä sormet ristissä et pysyy sisällä), ni eipä koske aamulla päähän.
Kokeiltu ja toimii.
-Santtu-

Posts: 1,965

#17 • • -Santtu- ananas bananas coconuts
no todellakin kärsin krapulaa aina kun vähänkin alkoholin kanssa olen tekemisissä, mä oon niin mestari että olen jopa saanut krapulan alle yhdestä kaljasta..*ding*

Muutamia juttuja jotka mulla helpottaa oloa:

-Sextailu (mitä enemmän sitä parempi)
-Syöminen(sama juttu, siis aivan älyttömät mässy-kestit)
-Rybb&Deckers Greippimehu (ehdoton)
-makea minttusuklaajääkahvi tai jäätee (vaikeammin saatavilla mut kannattaa kokeilla)

Vettä kannattaa juoda ennaltaehkäisevästi ennen krapulaa, mut jos on jo kohmelo niin ainakin mulla se saa aikaan oikeasti vaan pahemman olon.

Ihannetilanne tietenkin on jos saa kaikki lievitykset suoraan makuuasentoon toimitettuna *vink*
Fyrisch

Posts: 4,525

#18 • • Fyrisch

peikkotyttö:
---
Fyraett:
Viime perjantaina join 4 stobee ja siit seuras 2 päivän krapula *poks*

---

*ding* ite kun juon tuollasen määrän,en tule edes kunnolla humalaan,saatika darraan. toisaalta taas kirkkaita mulla pää kestä sitten niin yhtään...



Sun maksa ehtii poltaa laimeet juomat ennenku ne ehtii imeytyy, taasku väkevät imeytyy nopeemmin, ja maksa ei polta niit yht nopeesti..mul oli ennen samajuttu, mut nykyään nollatoleranssi mikä on vaa hyvä juttu, säästyy paljon rahaa *nauru*
Jna

Posts: 613

#19 • • Jna
Jos kärsii krapulassa usein päänsärystä niin kokeiles ottaa ensimmäinen päänsärkylääke(ibuprofeiini vissiin toimii tarkoituksessa parhaiten) jo ennen juomisen aloittamista. Eli kun väsäilet ensimmäistä drinkkiä, avaat ensimmäistä pulloa tai kouhaiset boolimaljasta niin ota samalla toi tabletti. Ja sitten tietenkin ennen nukkumaanmenoa seuraava tabletti + vähintään 1/2 l sokeripitoista mehua/limua tai sit kivennäisvettä.


(luin ton vinkin apteekin särkykansiosta -> joku oli ollu jossain kurssilla..)
ja ei ku *känni*
Peikkotyttö

Posts: 1,219

#20 • • Peikkotyttö

-Santtu-:
Muutamia juttuja jotka mulla helpottaa oloa:

-Sextailu (mitä enemmän sitä parempi)
-Syöminen(sama juttu, siis aivan älyttömät mässy-kestit)

Joo,noita kumpaakin kyllä tosiaan tarvii darra aamuna..ton sextailun kanssa on vaan se ongelma,että vastapuoli saattaa olla vielä kipeempi*hih**igor*

--
Groove is in the Heart