Asioita, joita et osaa tehdä

430 posts, 22 pages, 165,237 views

mayah

Posts: 11,313

#1 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Tässä eilen illalla istuin savukkeella ja ohitseni ajoi mies polkupyörällä ilman käsiä. Jäin miettimään, että mitä kaikkea sitä onkaan syystä tai toisesta joskus jäänyt opettelematta. Tietysti maailmassa on paljonkin asioita, joita en osaa, mutta jos ajatellaan realistisesti, on monta ihan mahdollista asiaa jäänyt tekemättä.

Sen lisäksi että en tosiaan osaa ajaa polkupyörällä ilman käsiä, en myöskään osaa kertotaulua, enkä osaa uida. Tai no, kyllähän kaikkia noita osittain pystyy tekemään, mutta ei kunnolla. Pyörän tangosta voin hetkeksi irrottaa, mutta 10 metriä tai kovempi vauhti ja olen ojassa. Kertotaulusta tietyt jutut ovat jääneet mieleen, mutta en pysty vaikka kahdeksan kertotaulua luettelemaan tästä yhtään ajattelematta. Uida osaan sen verran, etten lähellä rantaa huku, mutta ei mua kannata keskellä järveä veneestä pois heittää tai sille reissulle jään..

Mitä sinä et osaa tehdä?

--
Being happy is what I do best ^_^

Individual

Posts: 10,942

#2 • • Individual HYPNO!
Tähän on todella helppo vastata.
Ajaa autoa...

( Syynä tähän se, että sen sijaan että menisin autokouluun olen päättänyt odottaa siihen asti kun minulla jonkun onnellisen sattumuksen ( poislukien läheisten poismeno ja mahdollinen perintö ) kautta on joskus varaa upeaan, isoon, mustaan limousineen autonkuljettajineen. Noh, huonoo huumoria...Kyllähän se ajaminen pitäis opetella.

[muokattu 15.6.2004 19:40]
keisha

Posts: 1,394

#3 • • keisha bullet with butterfly wings
En ole koskaan opetellut soittamaan mitään instrumenttiä, mikä harmittaa. Asiat jotka vaaativat rytmitajua ja sorminäppäryttä eivät luonnistu, esim rumpujen soittaminen ei koskaan onnistunut koulun musiikkitunneilla, myöskin pelikonsoleilla pelaaminen tuottaa vaikeuksia, kun pitäisi hallita nappuloita tai ohjainta, ja samalla tujottaa ruutuun. Käsitöissä olin surkea koulussa :)

En osaa hypätä pää edellä veteen, enkä oikein muitakaan fyysisiä notkeutta ja voimaa vaativia juttuja, kuten vaikka kärrynpyörää tai käsilläseisontaa.

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Avatar
#4 • • *Mirri* Guest
Minen osaa viheltää kunnolla, enkä napsuttaa sormia, enkä sukeltaa pitämättä nenusta kiinni... ja sitten..ömm... *ding* Aina en osaa käyttäytyäkään. *blush*
JustinSan

Posts: 822

#5 • • JustinSan Nullius in verba

keisha:
En ole koskaan opetellut soittamaan mitään instrumenttiä, mikä harmittaa. Asiat jotka vaaativat rytmitajua ja sorminäppäryttä eivät luonnistu, esim rumpujen soittaminen ei koskaan onnistunut koulun musiikkitunneilla, myöskin pelikonsoleilla pelaaminen tuottaa vaikeuksia, kun pitäisi hallita nappuloita tai ohjainta, ja samalla tujottaa ruutuun. Käsitöissä olin surkea koulussa :)



Rytmitaju on ihan ylihypetetty ja väärinymmärretty juttu. esim. KUKAAN ei osaa heti soittaa rummuilla oikeastaan mitään, edes ”peruskomppia” jos ei ole mitään ”rytmikästä” aiemmin harrastanut. Sekin vaatii vain harjoittelua, motoriikka kehittyy kyllä, mutta vain harjoittaessa, lihasmuistii kato *joo*
Sitten vasta joskus myöhemmin voidaan alkaa puhumaan rytmitajusta enemmän.


En osaa hypätä pää edellä veteen, enkä oikein muitakaan fyysisiä notkeutta ja voimaa vaativia juttuja, kuten vaikka kärrynpyörää tai käsilläseisontaa.



Heh, en ole sentään ainut kuka ei osaa hypätä pääedellä veteen. Oon harjoitellu vaikka kuinka paljon mut jotenkin mun ruumis ei vain taivu sellaiseen toimintaan *ding*
Ja sitten aina sai hävetä ku muut hyppi uljaasti pää edellä ja ite meni perässä jalat edellä, niin opettelinpa hyppimään kunnon voltteja, ”kuka tahansa” osaa hypätä pää edel mut meitsi vetää ain volttii *nauru*

Mutjoo, pianoa haluaisin opetella soittamaan kunnolla, ei se nyt ihan hirveän tuskallista olisi itseään siihen kouluttaa, mutta ku ei jaksa *joo*

Mutta noin yleisesti en oikeastaan osaa mitään ja oon muutenki aika paska jätkä *piis*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

stimbeh

Posts: 400

#6 • • stimbeh Moriheimoreilee.
En osaa lentää... *uuh*

Vielä! *pahis*

--
Flow with the go.

Avatar
#7 • • RINY Guest
Hmm, tähän sais varmaan monen sivun pitusen listan siitä mitä mä en osaa. Toisinaan tuntuu että kaikki muut tietää ties mistä mitäkin ja osaa kaikkea ja mä en osaa mitään. Ensinnäkin en oo mikään hyvä säätää tietokoneiden kans, osaan kämmätä ihan yksinkertasenkin jutun aivan täysin. Toinen mitä en osaa on lumilautaileminen. Kerran ollu opetuksessakin mut ei vaan osaa niin ei osaa. Pyllymäeks menee silti vaikka ois koko päivän koittanu laskea yhtä helkutin lasten mäkeä alas niin ettei kaatuis kertaakaan. *nyyh*
keisha

Posts: 1,394

#8 • • keisha bullet with butterfly wings

mayah:
Ja tuli sellanenkin mieleen, et mä en osaa keittää kahvia. En juo sitä itse lainkaan, ni aina kun keitän, siitä tulee liian laihaa tai vahvaa, ei koskaan muitten mielestä hyvää.


Mä juon kahvia, mut en silti osaa sitä itse keittää. Muiden keittämä on aina parempaa, etenkin äidin <3

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

blender

Posts: 2,552

#9 • • blender Arcade | KAIKU
Semmosii biisei et lähtis jalat alta *poks*
Elmiira

Posts: 1,446

#10 • • Elmiira
En osaa...hmm...
...laittaa kieltä rullalle enkä skeitata tai puhaltaa isoja purkkapalloja...
näitä olen viime aikoina yrittänyt, mut en osaa *nyyh*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#11 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Täähän on pitkästä aikaa hauska topikki *aplodit*

En osaa soittaa levyjä *igor*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

akiapina

Posts: 2,729

#12 • • akiapina apinaki
En osaa ainakaan laittaa kieltä rullalle, hypätä pää edellä veteen tai tehdä kärrynpyörää. Nämä nyt ainakin ensin tulevat mieleen asioista mitä yleensä osataan tehdä *hih*
sapeli

Posts: 11,768

#13 • • sapeli jokukukamikä?
Viulua en osaa soittaa, ja se vaikuttaa niin vaikealta etten edes taida yrittää - nolaisin vaan itteni. En osaa suurinta osaa ohjelmointikielistä, mitä olis kiva opetella lisääkin.

Mutta saattaa olla mielenkiintoisempaa kysyä mitä ei pysty tekemään... (eli ei osaa vaikka on kuinka yrittänyt):
- olla tyytyväinen alle 10 tunnin yöuniin... tai pysyä ”normaalissa” unirytmissä
- käsi-silmä koordinaatio on ihan kädestä... ihme on jos saan mitään heitettyä ilmasta kiinni
- en osaa olla ajattelematta liikaa sosiaalisissa tilanteissa, minkä vuoksi nautiskelen useahkosti alkoholia...
- en osaa tehdä popcornia pannussa (tai siis niistä aina palaa puolet)
- en osaa avata pullonkorkkeja hampaillani (enkä haluaisikaan)
- en osaa vislata (viheltäminen kyllä onnistuu)
- en osaa tutustua ihmisiin... *eiei*

... no onhan noita. Lisään varmaan myöhemmin lisää... *hihu*

edit: en myöskään osaa nukkua jos on vähääkään meteliä... enkä osaa kirjoittaa vasemmalla kädellä...

[muokattu 16.6.2004 00:40]

[muokattu 16.6.2004 01:56]

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Pablo

Posts: 1,875

#14 • • Pablo

sapeli:
- en osaa olla ajattelematta liikaa sosiaalisissa tilanteissa, minkä vuoksi nautiskelen useahkosti alkoholia...



Heh täytyy sanoa että mulla on sama juttu jossainmäärin.
Sit en osaa avata sytkärillä kaljapulloa. *iihhih*
Rahan sivuunlaittaminen eli säästäminen on aivan mahdoton yhtälö mulle (kovasti tsempataan kyllä!) enkä osaa soittaa levareita en edes vähän.

[muokattu 15.6.2004 23:17]

[muokattu 15.6.2004 23:51]

[muokattu 16.6.2004 11:36]
Pablo

Posts: 1,875

#15 • • Pablo

mayah:
---
Pablo:
Sit en osaa avata sytkärillä kaljapulloa. *iihhih*

---


En mäkään, enkä hampailla (enkä halua oppiakaan) enkä myöskään osaa nipata pullonkorkkeja tai puhaltaa savurenkaita.

Masentavan topikin perustin.. *uuh*

*nauru*



Turhia taitoja. Älä murehdi *lohduttel*

Mä joskus oon availlu hampailla pulloja mutta lopettanut sen touhun. Ällöttää koko ajatuskin että avaisi hampailla korkin.
Pablo

Posts: 1,875

#16 • • Pablo

climate:
---
Pablo:
Sit en osaa avata sytkärillä kaljapulloa. *iihhih*

---
hassua miten sita vaan oppii sitten kun on pakottava tarve ja asioita yrittaa vakisin uudestaan ja uudestaan *nauru*



hahaa ei vitsi - aika monta kertaa sitä on väännetty. sikäli osaan avata kaljapullon esim. 0,5l tai 1,5l limupullolla. *nauru* Aina on vaihtoehtoja! ;)
efo

Posts: 1,908

#17 • • efo Laserpoint
en osaa soittaa....*igor*......pianoa*nauru*

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#18 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
En osaa näköjään käyttää tietokonetta *igor*

Kirjoitin äsken hirveen pitkän lista mitä en osaa tehdä ja painoin vahingossa ”edellinen” nappulaa... Ja tietenkin kaikki pyyhkinty *grr*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

-Kerttu-

Posts: 4,542

#19 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Mä en osaa myöskään hypätä pääedellä veteen. Olen aina luullut olevani ongelmani kanssa yyksin.. Mutta onneksi en olekaan! *iloinen* Yritykseni ovat aina päättyneet mojovaan mahaplätsiin..*nauru*

Rn myöskään osaa laulaa..Ensinnäkin ääneni on oikeasti tosi ruma, ja toiseksi laulan aina nuotin vierestä, vaikka olisi säestys ja muita laulamassa mukana oikein! Kaikkien harmiksi rakastan laulamista! *muhaha*

en myöskään osaa viheltää kunnolla.Olen aina halunnut oppia viheltämään sillai kovaa sormien välistä. Mutta ei ole oppi mennyt perille! *nauru*

On varmaan miljoona muutakin asiaa mitä en osaa, mutta nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen! *hymy*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Claquesous

Posts: 3,206

#20 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Masturboida vasemmalla kädellä tai pelata hyvää jalkapalloa

--
32. of December