Hyväksytkö Fleimaamisen

53 posts, 3 pages, 19,211 views

Dives

Posts: 536

#1 • • Dives I see the light
Hyväksytkö sen että jotkut ihmiset vataavat hyvin törkeäasti ja asiattomasti sekä loukkaavasti toisten viesteihin?

Klubitus.org on vapaa klubikansan tapaamispaikka, kuuluisiko sinun mielestä sitten rajoittaa topikit siihen mikä liittyy suoraan musiikkiin ja klubeihin?
Claquesous

Posts: 3,206

#2 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Hyväksyn fleimaamisen, koska muuten tämä foorumi olisi pelkkää pluristelua ja hymistelyä... siis aivan h******n imelää yläfemmojen heittoa. Välillä fleimaaminen tapahtuu ihan asiasta ja sen on myös ihan henkilöstä kiinni. Ei sitä (nenäkästäkin) vittuilua tarvitse ottaa niin vakavasti. Tämä on kuitenkin netti ja jengi postailee ihan mitä sattuu riippuen millä fiiliksillä ovat just sillä hetkellä.

Mutta tietenkin täällä saa jauhaa paskaa vaikka mistä, en siis kannata aiheiden rajoittamista bileisiin ja musiikkiin. Eikä varmasti kukaan muukaan täällä, koska noihin ihmethreadeihin on kiva vastailla välillä. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että ainakaan minä jaksaisin ziigailla miljoonaa lähes samankaltaista threadia irakista, kannabiksesta tai vaikka minkälaiset hiukset on jees klubittajien keskuudessa... jos välttämättä haluaa aloittaa uuden threadin, voisi ensimmäiseksi katsoa haulla löytyykö juuri sitä aihetta, joka polttaa _juuri_ sinua.

--
32. of December

Howdy

Posts: 7,955

#3 • • Howdy Oldie
Joo tää koko kysymys ärsyttää *igor*

--
Käpy vailla vertaa

POSER

Posts: 800

#4 • • POSER Wimp and Poser
Kyllähän nyt jokin roti pitää saada, vaikkei keskustelun tarvitsekkaan nyt jäädä pelkäksi musasta jauhamisesta, tylsäähän täällä muuten olisi. Vaikka kuinka sinulla aamulla hihityttää että kylläpä kakkasi muistuttaa Mauno Koiviston profiilia ja tämän haluaisit kaikkien kanssa jakaa, niin onko se silti ihan tarpeellista...

--
Keppiä Jehoville!

Vexe

Posts: 1,016

#5 • • Vexe
Välillä tuntuu siltä, että täällä on kilpailu turhimmasta gallupista. Toisaalta eihän niitä tarvitse lukea, jos ei kiinnosta. Josku nuo ”turhat” threadit on ihan hupaisaa aamuluettavaa.
Dives

Posts: 536

#6 • • Dives I see the light
Tässä vaiheess ilmoitan oman mielipiteeni asiasta.

Kaikilla ihmisillä on tasavertainen oikeus olla klubituksessa ja puhua aivan siitä mistä haluvat. Elikkä jos näet asiaksesi mennä pilkkaamaan toista niin mieti asiaa kun joku tule fleimaa sun topikkia.

Foorumeilla fleimaaminen on samaa kuin menisi oikeassa elämässä kommentoimaan jonkun puheenaihetta. Elikkä se on sama kun meet jossain klubilla kommentoimaan jonkun ihmisen puheenaihetta toisen kanssa. ”vähän te puhutte ihan paskasta aiheesta”

Elikkä jos sä et tykkää jostain topiikista niin onko sulla käynyt mielessä että et lue sitä ja vielä päälle niin että et vastaa siihen?

Ne ihmiset jotka fleimaavat ovat ehkä sellaisia jotka kerjäävät huomiota ja rispektiä sekä skenepisteitä.

Elikkä lyhyesti jos se on sinusta perseestä se ei ole kaikkien mielestä perseestä!

*dissaa*
Riku

Posts: 3,187

#7 • • Riku The Little Prince

Dives:
Tässä vaiheess ilmoitan oman mielipiteeni asiasta.

Kaikilla ihmisillä on tasavertainen oikeus olla klubituksessa ja puhua aivan siitä mistä haluvat. Elikkä jos näet asiaksesi mennä pilkkaamaan toista niin mieti asiaa kun joku tule fleimaa sun topikkia.

Ai kato prkl. Tajusitko muuten ite tuota täyttä ristiriitaisuutta kommentissasi?

Foorumeilla fleimaaminen on samaa kuin menisi oikeassa elämässä kommentoimaan jonkun puheenaihetta. Elikkä se on sama kun meet jossain klubilla kommentoimaan jonkun ihmisen puheenaihetta toisen kanssa. ”vähän te puhutte ihan paskasta aiheesta”

Mun periaatteena on olla kommentoimatta mitään mitä en pystyisi sanomaan ihmiselle suoraan päin naamaakin, sen enempää julkisesti tai selän takana.

Elikkä jos sä et tykkää jostain topiikista niin onko sulla käynyt mielessä että et lue sitä ja vielä päälle niin että et vastaa siihen?

Ai mut hitto, taidanpa perustaa 100 topiccia tänne erilaisten paskalaatujen ominaisuuksista puuvillakasvien kasvattamisen suhteen ja katotaan ketä vittua kiinnostaa.

Ne ihmiset jotka fleimaavat ovat ehkä sellaisia jotka kerjäävät huomiota ja rispektiä sekä skenepisteitä.

Ja turhat ”hei mä rakastan kaikkii enkä dissaa ketään”-tyypit eivät hae hyväksyntää muilta omalla poliittisella korrektiudellaan? Sähän tässä yrität olla kaikkien kaveri ärsyttämättä ketään varmalla aiheella, toisin kuin ne jotka uskaltavat sanoa jostain kiistanalaistakin.

Elikkä lyhyesti jos se on sinusta perseestä se ei ole kaikkien mielestä perseestä!

*dissaa*

Riittääks jos 90% tutuista dissaa sua tai tätä topiccia? Ootko sä sit perseestä vai pitääks saada kasaan täysi konsensus?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

POSER

Posts: 800

#8 • • POSER Wimp and Poser

pHaze:
TÄYTTÄ ASIAA....!!!


pHaze vei jalat suustani, tällä kertaa yhdyn täysin kantaasi.

--
Keppiä Jehoville!

Riku

Posts: 3,187

#9 • • Riku The Little Prince

POSER:
pHaze vei jalat suustani, tällä kertaa yhdyn täysin kantaasi.

Kerta se on viimeinenkin ;)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Dives

Posts: 536

#10 • • Dives I see the light
phaze

Olen aivan samaa mieltä että täällä on liikaa turhaa topikkia mutta olen myöskin sitä mieltä että kllubitus.org on kaikille elikkä täällä saa olla turhaa topikkia jos jotakuta kiinnostaa sellainen tehdä.

Kuitenkin olen sitä mieltä että toisten vapautta ja mielipiteitä pitää kunnioitaa vaikka ne omasta mielestä olisikin ihan hanurista.

Kuten ilmaisin jo mieliupiteeni.. sen sijaan että flamee ihmisiä ja pitää sillä topikkia elossa niin jättää sen mielummin omaan arvoonsa.

Toiseksi jos topikki on perseestä niin tuskinpa ihmiset ottaa osaa keskusteluun.

Jos topikista käydään keskustelua niin sitten se on varmaan tarpeeksi kiinnostava että tarpeeksi ihmisiä jotka käyttää klubitusta ottaa osaa siihen.
Riku

Posts: 3,187

#11 • • Riku The Little Prince

Dives:
Olen aivan samaa mieltä että täällä on liikaa turhaa topikkia mutta olen myöskin sitä mieltä että kllubitus.org on kaikille elikkä täällä saa olla turhaa topikkia jos jotakuta kiinnostaa sellainen tehdä.

Jokaisella on oikeus perustaa topiccinsa jos haluaa. Mutta rajallisen moderointikapasiteetin vuoksi on myös suotavaa miettiä jonkin verran että onko topiccia järkevää perustaa (vaikka Kuilu kuinka itsekritiikkiä vihaisikin ;)). Joillekin asioille on myös olemassa enemmän niihin keskittyviä forumeiita ja kohderyhmiä, ja on yksinkertaisesti typerää pyrkiä keskustelemaan kaikista aiheista samalla forumilla. Se tappaa koko forumin olemassaolon merkityksen.

Kuitenkin olen sitä mieltä että toisten vapautta ja mielipiteitä pitää kunnioitaa vaikka ne omasta mielestä olisikin ihan hanurista.

Nimenomaan. Juuri tuosta syystä jokaisella pitää olla oikeus myös kommentoida niitä kriittisesti, jopa potentiaalisesti loukkaavasti, ilman että kukaan tulee väliin valittamaan asiasta. Mutta hitto vieköön siinä vaiheessa jos minulta viedään oikeus sanoa että sinun mielipiteesi on minun mielestäni täyttä paskaa, niin ollaan hyvin kaukana oikealta reitiltä.

Kuten ilmaisin jo mieliupiteeni.. sen sijaan että flamee ihmisiä ja pitää sillä topikkia elossa niin jättää sen mielummin omaan arvoonsa.

Tuossa on sen verran totuutta että suurinpiirtein turhimpia viestejä ovat nämä ”hei älkää nyt tapelko” tms. heitot, mutta yleisesti sanottuna kritisointi on palautteen kannalta se kaikkein tärkein ja kehittävin muoto. En mä ainakaan opi vittuakaan jos joku sanoo että ”hyvä setti!” vaikka se kivalta tuntuukin, mutta jos joku tulee kertomaan että mitä meni vituiksi, niin on ainakin jotain mitä voin pyrkiä kehittämään seuraavalle kerralle.

Jos topikista käydään keskustelua niin sitten se on varmaan tarpeeksi kiinnostava että tarpeeksi ihmisiä jotka käyttää klubitusta ottaa osaa siihen.

Jotkut topicit kuitenkin luisuvat siihen, että keskustellaan lähinnä siitä että mistä on mielekästä keskustella, mihin sorrun nyt itsekin tätä kirjoittaessani. Nämä säännöt eivät tällä forumilla, ja tuskin muuallakaan, ole yksiselitteiset, mutta jos ruvetaan kieltämään sananvapautta vedoten sananvapauteen, niin ollaan eksytty pari polkua liikaa skutsin puolelle ;)

[muokattu 15.5.2004 01:02]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Dives

Posts: 536

#12 • • Dives I see the light

pHaze:
---
Dives:
Olen aivan samaa mieltä että täällä on liikaa turhaa topikkia mutta olen myöskin sitä mieltä että kllubitus.org on kaikille elikkä täällä saa olla turhaa topikkia jos jotakuta kiinnostaa sellainen tehdä.
---
Jokaisella on oikeus perustaa topiccinsa jos haluaa. Mutta rajallisen moderointikapasiteetin vuoksi on myös suotavaa miettiä jonkin verran että onko topiccia järkevää perustaa (vaikka Kuilu kuinka itsekritiikkiä vihaisikin ;)). Joillekin asioille on myös olemassa enemmän niihin keskittyviä forumeiita ja kohderyhmiä, ja on yksinkertaisesti typerää pyrkiä keskustelemaan kaikista aiheista samalla forumilla. Se tappaa koko forumin olemassaolon merkityksen.


---
Kuitenkin olen sitä mieltä että toisten vapautta ja mielipiteitä pitää kunnioitaa vaikka ne omasta mielestä olisikin ihan hanurista.
---
Nimenomaan. Juuri tuosta syystä jokaisella pitää olla oikeus myös kommentoida niitä kriittisesti, jopa potentiaalisesti loukkaavasti, ilman että kukaan tulee väliin valittamaan asiasta. Mutta hitto vieköön siinä vaiheessa jos minulta viedään oikeus sanoa että sinun mielipiteesi on minun mielestäni täyttä paskaa, niin ollaan hyvin kaukana oikealta reitiltä.


---
Kuten ilmaisin jo mieliupiteeni.. sen sijaan että flamee ihmisiä ja pitää sillä topikkia elossa niin jättää sen mielummin omaan arvoonsa.
---
Tuossa on sen verran totuutta että suurinpiirtein turhimpia viestejä ovat nämä ”hei älkää nyt tapelko” tms. heitot, mutta yleisesti sanottuna kritisointi on palautteen kannalta se kaikkein tärkein ja kehittävin muoto. En mä ainakaan opi vittuakaan jos joku sanoo että ”hyvä setti!” vaikka se kivalta tuntuukin, mutta jos joku tulee kertomaan että mitä meni vituiksi, niin on ainakin jotain mitä voin pyrkiä kehittämään seuraavalle kerralle.


---
Jos topikista käydään keskustelua niin sitten se on varmaan tarpeeksi kiinnostava että tarpeeksi ihmisiä jotka käyttää klubitusta ottaa osaa siihen.
---
Jotkut topicit kuitenkin luisuvat siihen, että keskustellaan lähinnä siitä että mistä on mielekästä keskustella, mihin sorrun nyt itsekin tätä kirjoittaessani. Nämä säännöt eivät tällä forumilla, ja tuskin muuallakaan, ole yksiselitteiset, mutta jos ruvetaan kieltämään sananvapautta vedoten sananvapauteen, niin ollaan eksytty pari polkua liikaa skutsin puolelle ;)

[muokattu 15.5.2004 01:02]



kieltämättä kun mietin asiaa niin olen saanut keskustelun näyttämään siltä..

siis olen tosiaankin suurin sananvapauden kannattaja mutta en vain kannata sitä että mielipidettä ilmaistaan töykeästi.

Esim itse ilmaiset mielipidettäsi tässäkin asiassa älykkäästi ja kuitenkin asiallisesti.

Tämä ei ole fleimaamista. Minä lasken fleimaamisen sellaiseksi. ”vähän sä oot *** kun teet tälläisen topikin, häpeäisit olemassaoloasi jne...”
Riku

Posts: 3,187

#13 • • Riku The Little Prince

Dives:
kieltämättä kun mietin asiaa niin olen saanut keskustelun näyttämään siltä..

Ensinnäkin propsit siitä että pystyt noin avoimesti myöntämään virheesi, vaikken kuitenkaan väitä että minun kritiikkini ja kommentointini asiaan olisi ainoa oikea näkökanta. Se osoittaa silti jotain selkärankaa.

siis olen tosiaankin suurin sananvapauden kannattaja mutta en vain kannata sitä että mielipidettä ilmaistaan töykeästi.

Töykeys on ainakin itselleni usein pikemminkin tehokeino kuin itse tarkoitus, ja hyväksi havaittu sellainen. Periaatteessa jos toisen loukkaavat kommentit ovat täysin aiheettomia ja turhia, niin niistä ei ole syytä välittää eikä myöskään niitä vastaan puolustautumisen pitäisi olla kovin vaikea urakka. Ja jos niissä töykeissä kommenteissä on jotain pointtia mitä ei pysty kiistämään, niin on syytä vain niellä ylpeytensä ja haavansa, ja tunnustaa tappionsa ilman sen ihmeempiä vihamielisyyden tunteita vaikka se vaikeaa olisikin. Jos tähän ei pysty, sopii syyttää vain itseään eikä epäkohtien esilletuojaa, oli sävy mikä tahansa.

Esim itse ilmaiset mielipidettäsi tässäkin asiassa älykkäästi ja kuitenkin asiallisesti.

Tunnustan että toisinaan (monien mielestä varmasti useinkin) sorrun turhankin kärkkääseen ja vittumaiseen sävyyn, mutta toisaalta pyrin myös siihen etten ikinä vittuile ilman aihetta. Ja jos aihetta vittuiluun löytyy, niin kenen syy se lopulta on ja kenen sitä sopii hävetä? Samalla hyväksyn myös samojen keinojen käytön itseäni kohtaan. Sävystä huolimatta, asiat tappelevat, eivät ihmiset, ja tämä sopisi monen oppia.

Tämä ei ole fleimaamista. Minä lasken fleimaamisen sellaiseksi. ”vähän sä oot *** kun teet tälläisen topikin, häpeäisit olemassaoloasi jne...”

Kritiikillä, fleimaamisella, ja varsinkin siihen suhtautumisella, on suuret erot.

[muokattu 15.5.2004 01:37]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#14 • • ikj Guest

Dives:
Hyväksytkö sen että jotkut ihmiset vataavat hyvin törkeäasti ja asiattomasti sekä loukkaavasti toisten viesteihin?

Klubitus.org on vapaa klubikansan tapaamispaikka, kuuluisiko sinun mielestä sitten rajoittaa topikit siihen mikä liittyy suoraan musiikkiin ja klubeihin?



'suoraan elisa.net'in päivän äänestyksestä' =P

[muokattu 15.5.2004 08:21]
Jone

Posts: 8,258

#15 • • Jone Archibald Haddock

Dives:
Hyväksytkö sen että jotkut ihmiset vataavat hyvin törkeäasti ja asiattomasti sekä loukkaavasti toisten viesteihin?

Klubitus.org on vapaa klubikansan tapaamispaikka, kuuluisiko sinun mielestä sitten rajoittaa topikit siihen mikä liittyy suoraan musiikkiin ja klubeihin?



Kivan asenteellinen threadin asetteluviesti. ”Törkeästi”, ”loukkaavasti” ja ”vapaa tapaamispaikka”... Voihan elämän kevät. Sit vielä katsot tossa seuraavassa viestissäsi, että ilmoitat kantasi vasta siinä. Kyllä sun kantasi asiaan käy täydellisen selväksi jo tästä ekastakin.

Mun käsitykseni mukaan fleimaamisen tunnusmerkit ei useinkaan täyty täällä Klubituksella ja jo siinä vaiheessa kun joku sanoo jotain vähänkin kriittistä, niin joku PLUR-bunny tulee huutamaan ”taas täällä tapellaan!” *ding*

Ollaan muuten pHazen kanssa saman koulukunnan kasvatteja, eli munkin mielestäni töykeys tai suoranainen vittumaisuus on tietyissä tilanteissa mielekäs tehokeino. Parempi esim. olla ”vittumainen” kuin ”vitun tyhmä.” *vink*


-

fleimaaminen: englanninkielisestä termista flame, kts. Hacker's Jargon /mhe 19.7.1991 [email protected]

fleimata, liekittää: $ flame $ Esittää raivokas, solvaava tai muuten räiskyvä vastaus jonkun news-kirjoitukseen. Fleimaus voi olla vain osa muuten asiallista artikkelia, jolloin usein ilmoitetaan, että tarkoitus on liekittää, esim: /begin Minusta Raivo puhuu paskaa !!! /end Minun mielestäni sosialistisen filologian tarkoitus on.... /otr 22.7.1991


[muokattu 15.5.2004 08:38]
siveys

Posts: 2,492

#16 • • siveys lovely
mitä on fleimaaminen?
Dives

Posts: 536

#17 • • Dives I see the light

Jone:
---
Dives:
Hyväksytkö sen että jotkut ihmiset vataavat hyvin törkeäasti ja asiattomasti sekä loukkaavasti toisten viesteihin?

Klubitus.org on vapaa klubikansan tapaamispaikka, kuuluisiko sinun mielestä sitten rajoittaa topikit siihen mikä liittyy suoraan musiikkiin ja klubeihin?

---


Kivan asenteellinen threadin asetteluviesti. ?Törkeästi?, ?loukkaavasti? ja ?vapaa tapaamispaikka?... Voihan elämän kevät. Sit vielä katsot tossa seuraavassa viestissäsi, että ilmoitat kantasi vasta siinä. Kyllä sun kantasi asiaan käy täydellisen selväksi jo tästä ekastakin.

Mun käsitykseni mukaan fleimaamisen tunnusmerkit ei useinkaan täyty täällä Klubituksella ja jo siinä vaiheessa kun joku sanoo jotain vähänkin kriittistä, niin joku PLUR-bunny tulee huutamaan ?taas täällä tapellaan!? *ding*

fleimaaminen: englanninkielisestä termista flame, kts. Hacker's Jargon /mhe 19.7.1991 [email protected]

fleimata, liekittää: $ flame $ Esittää raivokas, solvaava tai muuten räiskyvä vastaus jonkun news-kirjoitukseen. Fleimaus voi olla vain osa muuten asiallista artikkelia, jolloin usein ilmoitetaan, että tarkoitus on liekittää, esim: /begin Minusta Raivo puhuu paskaa !!! /end Minun mielestäni sosialistisen filologian tarkoitus on.... /otr 22.7.1991



Ahh mutta onko se minun kanta?

olen kerran tai muutaman vissiin itsekkin fleimannut.. mutta olisiko se asiallinen kriittisyys kuitenkin parempi vaihtoehto*?

Eikös se puhuminen väkivallan sijaan ole monelle se mieluisampia vaihtoehto?

Topikin ideana on puhtaasti katsoa mitä mieltä ihmiset on.

Topikin klubitukseen deitti ideana oli vielä enemmän se. Elikkä nähdä kuinka monta ihmistä tulee flamee ja valittaa kuinka turha topikki jne.. jne.. jos topikki on turha miksi otat kantaa siihen...

sun kommentteja jone on tosin aina mielyttävää lukea..

sen huomaa että olet harjoitellut.

*plur*
Jone

Posts: 8,258

#18 • • Jone Archibald Haddock

siveys:
mitä on fleimaaminen?



Siinähän sitä on kuvaus mun viestini lopussa. *joo*
Dives

Posts: 536

#19 • • Dives I see the light

siveys:
mitä on fleimaaminen?



Jone

fleimaaminen: englanninkielisestä termista flame, kts. Hacker´s Jargon /mhe 19.7.1991 [email protected]

fleimata, liekittää: $ flame $ Esittää raivokas, solvaava tai muuten räiskyvä vastaus jonkun news-kirjoitukseen. Fleimaus voi olla vain osa muuten asiallista artikkelia, jolloin usein ilmoitetaan, että tarkoitus on liekittää, esim: /begin Minusta Raivo puhuu paskaa !!! /end Minun mielestäni sosialistisen filologian tarkoitus on.... /otr 22.7.1991

siveys

Posts: 2,492

#20 • • siveys lovely
ai kato.. fleimaamalla sai skenepisteitä *plur*