Siirretty Huumeista keskustelun alle...

4 posts, 1 page, 4,393 views

Dementation

Posts: 2,892

#1 • • Dementation wednesday?
Käyn tällä hetkellä järjestyksenvalvojan peruskurssia ja virallisessa oppimateriaalissamme on aika mielenkiintoisia mainintoja huumeista ja niiden käyttäjistä.

Esim. seuraavat tiedot löytyvät käyttäjän tunnistamisesta:
[Tästä eteenpäin kaikki kirjoittajan kommentointi on hakasuluissa, muu on suoraan kopioitua tekstiä.]

Tunnusmerkkejä

Käytös
- käyttäytyy omituisesti - ei kuitenkaan vaikuta humalaiselta
- liikkuu hermostuneesti, tahattomia liikkeitä [Tulee mieleen joidenkin tanssiminen *hih*]
- poikkeuksellisen vilkas, masentunut tai pelokas
- ruokahaluton (amfetamiinin tms. käyttäjä) [Mistä jv. tietää onko jollain nälkä vai ei???]
- ahmii makeaa [Monet masentuneet tytöt on selkeästi huumeiden käyttäjiä *nauru*]

Silmät
- seisovat, lasimaiset: - lääkkeet
- pupillit laajentuneet: - amfetamiinit, kokaiini, kannabis [Mulla tulee kyllä strobostakin]
- pupillit supistuneet: - opiaatit
- valkuaiset punoittavat: - kannabis [kuka mulle aina syöttää kannabista kun valvon kauan? *täh*]

Suu
- kuiva - lähes kaikki aineet [Tai veden puute kun on tanssinut jonkun aikaa]
- kuolaava

Mukana
- huumeiden käyttäjällä on aina teräase: kääntöveitsi, stiletti, puukko, mattoveitsi yms. -usein myös ase [Aloin tätä lukiessani pelätä monia ystäviäni ja mietin mihin ne piilottaa ton teräaseen kun ne on saunassa... En oo moista meinaa vielä nähnyt *juonittel*]
- käyttövälineitä: ruiskut, neulat, folio, piippu / silumi

Muuta
- lusikat, tulitikut / sytytin [Noi tulitikut ja sytytin on aika monilla...]
- vaa´at [Kuka ihme kantaa vaakaa mukana vaikkapa baariin?]
- liuottimia: vettä, sitruuna- tai askorbiinihappoa [Toi vesi on mun mielestä aika huono merkki, kun sitä on nykyään todella monilla mukana]
- pakkaustarvikkeita: talouskelmua, alumiinifoliota, muovia
- taskun pohjalla, laukussa, kotona / autossa tavaroissa katkottuja tupakoita, filttereitä yms. [Koska järjestyksen valvoja tutkii jonkun kodin tai auton? Siihen ei opetusmateriaalin mukaan kyllä ole edes oikeutta *täh*]

[Myös seuraava teksti löytyy]
?Älä koskaan koskettele äläkä maista tai haista epäilemääsi ainetta tai sen pakkauskääreitä. [Millä niitä sitten tutkii???] Sinulle riittää, kun näet ja epäilet aineen olevan huumausainetta. Poliisi tutkii myöhemmin aineen laadun. Käsittele varoen hansikkaat kädessä pakkauksia, [eihän niihin pitänyt saada koskea?] älä avaa tai riko, niistä on saatavilla sormenjälkiä aineen käsittelijöiltä. [No kai mä tiedän kenen sormenjäljet siinä on jos saan sen haltuuni tutkiessani jonkun taskut???]?

[Tässä ei siis ollut huumeiden itsensä kuvauksia, kun en jaksanut kirjoittaa, mutta niissäkin oli kyllä aika hyviä ristiriitoja. Eli vaikka en käytä enkä kannata huumeita, niin en yhtään ihmettele jos jotakuta reiveissä syynätään tarkkaan, kun ohjeistus on näinkin epäselvää ja paikka paikoin jotenkin kaikkiin sopivaa. Mutta välttäkää noita edellä mainittuja tunnusmerkkejä ja ette ole poliisin tai järjestyksenvalvojien mukaan huumeiden käyttäjiä.]

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Karski

Posts: 6,049

#3 • • Karski Pomon kätyri
Niin kiinnostavaa kuin onkin, niin kuuluisi
yleiseen huumetopikiin. Tämän laitan
kiinni.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Dementation

Posts: 2,892

#4 • • Dementation wednesday?
Todellakin siis siirretty Huumeista keskustelun alle ylempien tahojen pyynnöstä...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}