Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,388,487 views

Takyon

Posts: 2,945

#15881 • • Takyon Möwkö

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
Mites teidän liiton maksut. Suostuuko työnantaja perimään ne palkastanne. Mulla ei, joudun itse hoitaa sen puolen.
---



Kyllä työantajan pitäis se mielestäni hotaa jos pyydät. Ei oo iso vaiva ottaa liiton maksua, kun hoitaa palkat jne.muutkin. Jos menee vaikeeksi, niin kannattaa varmaan itse jatkossakin maksaa?



Ei pienet firmat noita välttämättä hoida, esim mun edellinen työnantaja: 2 henkeä.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

hiphei

Posts: 493

#15882 • • hiphei

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---

---
Mites teidän liiton maksut. Suostuuko työnantaja perimään ne palkastanne. Mulla ei, joudun itse hoitaa sen puolen.
---



Kyllä työantajan pitäis se mielestäni hotaa jos pyydät. Ei oo iso vaiva ottaa liiton maksua, kun hoitaa palkat jne.muutkin. Jos menee vaikeeksi, niin kannattaa varmaan itse jatkossakin maksaa?
---


Ei pienet firmat noita välttämättä hoida, esim mun edellinen työnantaja: 2 henkeä.



Ok :) Pääasia et homma toimii.
Freja

Posts: 8,774

#15883 • • Freja Sihteeri
Onko Kulta Katriina-mainoksen puheääni miehen vai naisen?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Takyon

Posts: 2,945

#15884 • • Takyon Möwkö
Mihin ihmeeseen voi perustua sellanen että uusi CD-/DVD-/BD-levy (ostettu tai poltettu, ei väliä) ei toimi kunnolla, ennenkuin sen on lukenut jossakin toisessa asemassa tai saanut jotenkin muuten luettua kerran?

Olen tämän illan aikana taistellut toista tuntia yhden BD-levyn kanssa joka jumiuttaa tuon paskan BD-soittimen (älä osta Philipsiä) heti kun levyn pistää sisään, eli soitin ei vaan kykene lukemaan levyä ja jää jumiin. Noh, etsin netistä softan jolla pystyy tietokoneen kautta katsomaan BD-leffoja ja sen avulla sain leffan pyörimään tietokoneella. Päätin kokeilla leffaa uudestaan BD-soittimessa ja nyt ei ollukaan enää mitään ongelmaa, kaikki tuntuu toimivan ihan niinkun pitäiskin.

Toisen vastaavan olen huomannut auton cd-soittimessa, kun olen polttanut levyllisen ämpäreitä ja vien sen juuri poltetun levyn autoon. Laitan shufflen päälle ja soitin jumiutuu siihen shufflesilmukkaan eikä osaa lukea levyä ja hetken kuluttua ilmottaakin TOC erroria tms. Mutta jos laitankin levyn sisään ilman shufflea ja annan sen kerran lukea kaikki biisit läpi kerran niin sen jälkeen taas kaikki toimii ihan normaalisti. Monen monituista levyä olen joutunut käymään näin läpi. Ja siis tuo soitin on jo vanha vekotin ja se alkaa muutenkin olla siinä kunnossa ettei aina lue levyjä, mutta silti tuo kikka toimii.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

hiphei

Posts: 493

#15885 • • hiphei
Miksi missään ei myydä kotimaista luomu tupakkaa?
Onko niin , että suomessa ei saa valmistaa tupakkaa myyntiin?
a

Posts: 1,480

#15886 • • a
Siis kotimaassa kasvatettua tupakkaa, vai kotimaassa valmistettuja tupakkatuotteita? Tupakka on trooppinen kasvi, eikä täällä kasva lajikkeista kuin palturitupakka. Siitä tehdään sitten mahorkkaa, että naminami vaan.

Paraisilla toimii tietääkseni edelleen Cigar Factory J. Sundqvist, joka käärii Suomessa omilla brändeillään sikareita. Suomalaista tupakkaa nekään ei siis ole yllämainitusta syystä. Muuta tupakkateollisuutta Suomessa ei ole ollut lähes vuosikymmeneen, ei mikään laki sitä estä mutta erilaiset maksut, verot, ja edellytykset kylläkin. Yksityishenkilö ei saa myydä mitään tupakkatuotteita piste, kun sille tarvitaan vähittäismyyntilupa.

Viherkaupoista voi kyllä tilata Nicotiana Tabacum -siemeniä, jos haluaa ihmetellä oman sadon pilaantumista.
hiphei

Posts: 493

#15887 • • hiphei

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Siis kotimaassa kasvatettua tupakkaa, vai kotimaassa valmistettuja tupakkatuotteita? Tupakka on trooppinen kasvi, eikä täällä kasva lajikkeista kuin palturitupakka. Siitä tehdään sitten mahorkkaa, että naminami vaan.

Paraisilla toimii tietääkseni edelleen Cigar Factory J. Sundqvist, joka käärii Suomessa omilla brändeillään sikareita. Suomalaista tupakkaa nekään ei siis ole yllämainitusta syystä. Muuta tupakkateollisuutta Suomessa ei ole ollut lähes vuosikymmeneen, ei mikään laki sitä estä mutta erilaiset maksut, verot, ja edellytykset kylläkin. Yksityishenkilö ei saa myydä mitään tupakkatuotteita piste, kun sille tarvitaan vähittäismyyntilupa.

Viherkaupoista voi kyllä tilata Nicotiana Tabacum -siemeniä, jos haluaa ihmetellä oman sadon pilaantumista.



Kiitosta infosta, nyt taas himppasen verran viisaampi tämänkin asian suhteen.

Täytyypä joskus, jos ja kun mahdollista, ehkäpä tilata nuita simeniä ja tsekkailla mitä tapahtuu.. :)
Jago

Posts: 4,039

#15888 • • Jago un-trained monkee
jos on ulkomailla ja käyttää wifiä ja kännyn appia joka käyttää gps:ää. käyttääkö se edelleen siis wifiä tähän? ei ainakaan ilmoita, että tulisi ylimääräisiä maksuja kun sitä käyttää

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Henry Swell

Posts: 257

#15889 • • Edited Henry Swell Cielå

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

jos on ulkomailla ja käyttää wifiä ja kännyn appia joka käyttää gps:ää. käyttääkö se edelleen siis wifiä tähän? ei ainakaan ilmoita, että tulisi ylimääräisiä maksuja kun sitä käyttää



Niin kauan kun olet yhteydessä sihen wifiin, sulle ei tule laskua. Muista toki että se wifin kantomatka on rajallinen!
Jago

Posts: 4,039

#15890 • • Jago un-trained monkee

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
jos on ulkomailla ja käyttää wifiä ja kännyn appia joka käyttää gps:ää. käyttääkö se edelleen siis wifiä tähän? ei ainakaan ilmoita, että tulisi ylimääräisiä maksuja kun sitä käyttää
---


Niin kauan kun olet yhteydessä sihen wifiin, sulle ei tule laskua. Muista toki että se wifin kantomatka on rajallinen!


Jesh. joo oon laittanu eston, ettei tota voi käyttää kun wifillä =)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Funktion

Posts: 1,720

#15892 • • Funktion over 9000

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Miten päästä töihin?

Mulla on 4 ammttikoulututkintoa, 1 AMK-tutkinto, 1 Yliopistotutkinto, jne.

???



Justhan sää sanoit olevas kokopäivätöissä.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15893 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
Miten päästä töihin?

Mulla on 4 ammttikoulututkintoa, 1 AMK-tutkinto, 1 Yliopistotutkinto, jne.

???
---


Justhan sää sanoit olevas kokopäivätöissä.



Niin olenkin ja 2014 perustetaan Oy i4ware Software Ltd ja työn antajani tulee osaakkaaksi ja sijoittajaksi. Firmaan tulee siitten Chief Executive Officer (työn antajani), Chief Technology Officer (minä) ja Chief Financial Officer (työn antajani työn tekijä). Olin aluksi 2 kk määräaikaisella ja nyt edennyt jo tähän asemaan.
tommib

Posts: 3,204

#15894 • • tommib

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

-Minkä takia välillä tuntuu että pitäis lopettaa bilettäminen vaikka tollasen ajattelemin on ns. turhaa koska en ole tarpeeksi vahva pitääkseni näppejäni erossa bileistä *blush* (ajankohtaista)



Tämä todella on tyhmä kysymys. Eikun ostamaan lippua seuraaviin bileisiin mars mars! Bileistä jäädään eläkkeelle vanhainkodissa eikä aiemmin (jos silloinkaan)!
Funktion

Posts: 1,720

#15896 • • Funktion over 9000

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---

---
Miten päästä töihin?

Mulla on 4 ammttikoulututkintoa, 1 AMK-tutkinto, 1 Yliopistotutkinto, jne.

???
---


Justhan sää sanoit olevas kokopäivätöissä.
---


Niin olenkin ja 2014 perustetaan Oy i4ware Software Ltd ja työn antajani tulee osaakkaaksi ja sijoittajaksi. Firmaan tulee siitten Chief Executive Officer (työn antajani), Chief Technology Officer (minä) ja Chief Financial Officer (työn antajani työn tekijä). Olin aluksi 2 kk määräaikaisella ja nyt edennyt jo tähän asemaan.



Ja silti kyselet miten päästä töihin?

Does not compute *ding*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15897 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---

---

---
Miten päästä töihin?

Mulla on 4 ammttikoulututkintoa, 1 AMK-tutkinto, 1 Yliopistotutkinto, jne.

???
---


Justhan sää sanoit olevas kokopäivätöissä.
---


Niin olenkin ja 2014 perustetaan Oy i4ware Software Ltd ja työn antajani tulee osaakkaaksi ja sijoittajaksi. Firmaan tulee siitten Chief Executive Officer (työn antajani), Chief Technology Officer (minä) ja Chief Financial Officer (työn antajani työn tekijä). Olin aluksi 2 kk määräaikaisella ja nyt edennyt jo tähän asemaan.
---


Ja silti kyselet miten päästä töihin?

Does not compute *ding*



Siis tämä oli vaan vituilua.

Lisää peruskoulun olen suorittanut kaksi kertaa ja ekalla kerralla keskiarvo oli 7,0 ja toisella kerralla 7,5 ja olen miniä lukionkin käynyt kaksi kertaa.

Minua vaan ottaa patiin se, että saan 20-vuotialta juuri isolla kaveriporukalla perustettujen mainostoimistojen Tj:ltä häiriköintiviestjä sähköpostiin joissa väitetään, että ovat tehneet rahaa enemmän kuin minä ja nillä on enemmän kolutusta, elämänkokemusta ja työkokemusta kuin minulla ja isommat asiakkat ainakin uhoamispuheissaan. Perkele minun isoimman asiakkaan liikevaihto on vuodessa yli 600 miljardia EUROa vuodessa eikä tämä ole ainoa näin iso asikas.
Funktion

Posts: 1,720

#15898 • • Edited Funktion over 9000

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Perkele minun isoimman asiakkaan liikevaihto on vuodessa yli 600 miljardia EUROa vuodessa eikä tämä ole ainoa näin iso asikas.



LOOOOOOL

Exxon Mobilin - joka on rahallisesti (liikevaihto / markkina-arvo) mitattuna maailman isoin firma - liikevaihto oli 2008 404,5 miljardia USD..

Nyt hei joku vitun raja hyvä mies.

EDIT:

Ja jos peruskoulun kävit kahdesti (á 9 vuotta), meni sulla siihen 18 vuotta.
Sitten lukio kahdesti (á 3 vuotta) meni sulla siihen 6 vuotta.
Neljä ammattitutkintoa (á 3 vuotta), 12 vuotta.
1 AMK ja 1 yliopistotutkinto (lasketaan nyt vaikka neljällä vuodella), 8 vuotta

Sitten jos ajatellaan että alotit koulun 7 vuotiaana, oot nyt siis vähintään 51 vuotias! Melkosta, eikö totta?

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#15899 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:


---
Perkele minun isoimman asiakkaan liikevaihto on vuodessa yli 600 miljardia EUROa vuodessa eikä tämä ole ainoa näin iso asikas.
---


LOOOOOOL

Exxon Mobilin - joka on rahallisesti (liikevaihto / markkina-arvo) mitattuna maailman isoin firma - liikevaihto oli 2008 404,5 miljardia USD..

Nyt hei joku vitun raja hyvä mies.

EDIT:

Ja jos peruskoulun kävit kahdesti (á 9 vuotta), meni sulla siihen 18 vuotta.
Sitten lukio kahdesti (á 3 vuotta) meni sulla siihen 6 vuotta.
Neljä ammattitutkintoa (á 3 vuotta), 12 vuotta.
1 AMK ja 1 yliopistotutkinto (lasketaan nyt vaikka neljällä vuodella), 8 vuotta

Sitten jos ajatellaan että alotit koulun 7 vuotiaana, oot nyt siis vähintään 51 vuotias! Melkosta, eikö totta?



Jostain luin, että Vodafonen liikevaihto on yli 600 miljaria EUR per vuosi ja isomman liikevaihdon firmoja on olemassa, jotka ovat kansainvälisä lakimiesfirmoja joiden liikevaihto vuodessa lasketaan sitten biljoonissa euroissa.

Kyllä mulla on todisteet kaikista koulusita mitä käivin, ja niitä voi työn ja muiden koulujen ohella käydä iltaopiseskeluna tai etäopiskeluna joten kyllä asiaan pystyy 35-vuoden ikään mennessä. Sitä paitisi Aikuisperskoulussa käydään vain parantelemassa niitä numeroita mitkä ovat liian huonoja lapsena käydystä peruskoulusta eikä yhtään enempää ja sama koskee Aikuislukiota.
Funktion

Posts: 1,720

#15900 • • Funktion over 9000
Vodafonen liikevaihto vuonna 2008 oli 35,478 miljardia puntaa...

Eikä noita sun huuhaamielikuvitusfirmoja joiden liikevaihto mitataan biljoonissa (=1000 miljardia) ole olemassa.

Billion englanniksi tarkottaa miljardia.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..