Postaa demo Spin Undergound Records:lle

28 posts, 2 pages, 47,385 views

¡ Previous post about a year ago !
dB

Posts: 1,315

#5 • • Edited dB Digital Beat Music
Jaa-a.Olen aiemmin postannut demon jo iware labelille sen johtamatta mihinkään. Miten tämä olisi mitenkään erilainen?
dB

Posts: 1,315

#6 • • Edited dB Digital Beat Music

Replying to Postaa demo Spin Undergound Records:lle:

Kannattais ehkä keskittyä vaan dj-laitteiden vuokraukseen.



Niin no mun musiikki ei ole kovin kummoista. Mutta onneksi Label Worx Limitedin kautta julkaiseminen ei maksa mitään joten ei mene rahaa hukkaan.


Jaa-a.Olen aiemmin postannut demon jo iware labelille sen johtamatta mihinkään. Miten tämä olisi erilainen?
Kyllä labelilla pitäisi olla joku selkeämpi linja ja muitakin artisteja kuin pelkkä perustaja ite.
Label Worxilla pitää olla firmalla myös tuloa että siellä voi ylipäätään mitään alkaa julkaista.
mark hamilton

Posts: 439

#7 • • Edited mark hamilton The Mogul

Replying to Postaa demo Spin Undergound Records:lle:

Kannattais ehkä keskittyä vaan dj-laitteiden vuokraukseen.



Niin no mun musiikki ei ole kovin kummoista. Mutta onneksi Label Worx Limitedin kautta julkaiseminen ei maksa mitään joten ei mene rahaa hukkaan.


Jaa-a.Olen aiemmin postannut demon jo iware labelille sen johtamatta mihinkään. Miten tämä olisi erilainen?
Kyllä labelilla pitäisi olla joku selkeämpi linja ja muitakin artisteja kuin pelkkä perustaja ite.
Label Worxilla pitää olla firmalla myös tuloa että siellä voi ylipäätään mitään alkaa julkaista.



Juu jos ottaa muita artisteja niin pitää olla pääomaa maksaa artistien royaltit, koska itse saan rahat vain vuosineljäneksittäin ja artistille voi laittaa royaltit maksuun esim. joka kk. Ja muutenkin artistien royaltit maksentaan PayPal-tilin kautta joten hänellä pitää olla oma yritys, joten aika vaikeaa näillä spekseillä löytää muita artisteja. Varsinkaan Suomessa jossa yrittäjä ei saa työttömyyskorvausta KELAsta jos ei ole tiennannut X € vuodessa ja oikeutettu täten ansiosidonnaiseen.

Ja sinä taisit postittaa demon silloin kun levymerkkini eivät olleet saaneet distribuutoeria kuten Label Worx Limited joten sen takia levyjä ei olisi saatu jakeluun.

Mutta tämä topic on nyt vanhentunut ja en ota enää demoja vastaan tuossa ensimmäisessä kappaleessani mainitusta syystä. Ja joutuisin kuseen jos ottaisin muita artisteja.
mark hamilton

Posts: 439

#8 • • Edited mark hamilton The Mogul
Noniin nyt olen tehnyt levytyssopparin kahen artistin kanssa.
Artistien rojaltien maksusysteeminä tomii Royalty Worx: https://www.label-worx.com/royalty/ ; Eli tämä systeemi laskee joka vuosineljännes artistien rojaltit levyn myynnistä automaatisesti ja minun itseni ei tarvitse käyttää aikaa tähän vaan maksella artistien automaattisesti generoituja PayPal-laskuja.
Tästä syystä, Spin Underground Records on erilainen kuin i4ware Records, jolla on ihan eri distribuuttori, jolla ei ole Royalty Worxin kaltaista palvelua vaan pitäsi kuluttaa tuhottomasti aikaa artistien rojaltien laskemiseen.
mark hamilton

Posts: 439

#9 • • mark hamilton The Mogul

Replying to Postaa demo Spin Undergound Records:lle:

Kannattais ehkä keskittyä vaan dj-laitteiden vuokraukseen.



Hmm.. hyvä pointti mutta nyt mulla on oma toiminimi ja olen raivannut omalla musiikilla tien saada teoksia onlinekauppoihin. Joten voin tehdä rahaa sillä, että levytän muiden artistien biisejä, jotka osaavat tehdä sellaista musiikkia jolla on oikeasti kysyntää. Minun tekemä musiikki on valitettavasti vähän sellaista, että sitä ei paljoa haluta ostaa. Mutta on sentään joku ostanut musiikkiteoksiani ja niitä kuunnellaan jatkuvasti Spotifystä joten rahan tuloa ei voi estää mutta tällä hetkellä kassavirta on liian pieni.

Se miksi sinun demot eivät aikanaan johtaneet mihinkään ovat.
    Minulla ei ollut omaa toiminimeä vaan toimin Eezy Osk:n kautta
    Ei ollut distribuutoria ja en myöskään tiennyt mikä distribuuttori edes on ja sitä, että ilman distribuutoria ei voi saada onlinekauppoihin omaa musiikkia
    Oma musiikkini oli alussa sen verran huonolaatuista, että sitä ei olisi saanut edes distribuuttorin kautta myyntiin (huom! siis se ei ollut kiinni siitä, että ei ole nimeä koska se ei kiinnosta distribuutoria vaan niitä kiinnostaa sellaiset asiat kuten että montako levyä minulta tulee kuukausitasolla ja musiikin laatu)

Sitten Label Worx Limited on yksi maailman suurimmista distribuuttoreista ja sitä käyttää mm. Richie Hawtin, jne.

Historiaa siitä miten olen tähän hommaan raivannut tien. Ensin sain yhdeltä Hard Rock -artistilta Amadeus Music Barissa tiedon agrekaatista Record Union, joka oli vuosimaksullinen ja julkaisin sen kautta jokusen levyn mutta sittemmin huomasin, että musiikkini tekee niin pientä liikevaihtoa että ei ole mitään järkeä pitää levyjä myynnissä vuosimaksulla. Tästä syystä sitten sain yhteyden oton www.feiyr.comista ja perustin sen kautta i4ware Recordsin. Ja Feiyr on kertamaksullinen eikä vuosi maksullinen ja sen kautta levyttäminen on monin kertaisesti halvempaa kuin esim. aiemmin mainitun Record Unionin kautta. Koska minulla oli i4ware Records niin artsti nimeltä Ruiz Sierra unkarista alkoi lähetellä minulle promoja Label Worx Limitedin kautta ja näin kuulin Label Worxistä ja koska i4ware Recordsia ei voi siirtää Feiyriltä Label Woxille niin tein uuden labelin eli Spin Underground Recordsin. Koko homma ei olisi mahdollista, jos i4ware Software ei tekisi IT-alan liiketoiminnala rahaa. Ja jos i4ware Software ei tekisi sitä rahaa mitä se on tähän mennessä tehnyt mm. Timesheet for JIRA:n lisenssien myynnillä niin minulla ei kotistudiossa olisi niitä laittata ja ohjelmistoja mitä nyt on. Ilman i4ware Softwaren olemassa oloa ei oikeaa yritystä olisi edes kannattanut perustaa, koska yritystä ilman tuloja ei voi oikein pitää pystyssä. Että näin.

PS: i4ware Recordsin distribuuttori on vähän sellainen, että sen kautta en aijo julkaista ainakaan hetkeen mitään. Mutta ks. distribuutorin kautta on mahdollista prässätä 12" Vinyylejä ja CD-levyjä sellaiseen hintaan, että niitä ei kannate teettää muualla. Mutta ks. labeli pitäisi saada jotenkin tuottamaan niin paljon, että saisin distribuutorin tilille niin paljon rahaa, että kannattaisi teettää vaikka 300 kpl painatus 12" Vinyyejä. Jos rahat ovat siis tienattu digilevyjen myynnillä niin silloin 12" Vinyylien painattamisessa ei olisi sitä riskiä kuin on jos painatan ne firmani muista tuotoista.

PSS: Spin Underground Recordsilla on sitten oma ISRC-prefiksi hankittuna musiikkivideoille ja musiikkiäänitteille.
dB

Posts: 1,315

#12 • • Edited dB Digital Beat Music
Hyvän kuuloista matskua tuolta uudelta artistilta.
Ehkä trance linjalla kannattaa yrittää julkaista lisääkin muidenkin artistien matskua mutta
varmaan muutakin genreä voisi olla kuten drum and bass?
Lisää eri artisteja vaan.

"Hmm.. hyvä pointti mutta nyt mulla on oma toiminimi ja olen raivannut omalla musiikilla tien saada teoksia onlinekauppoihin. Joten voin tehdä rahaa sillä, että levytän muiden artistien biisejä, jotka osaavat tehdä sellaista musiikkia jolla on oikeasti kysyntää. Minun tekemä musiikki on valitettavasti vähän sellaista, että sitä ei paljoa haluta ostaa. Mutta on sentään joku ostanut musiikkiteoksiani ja niitä kuunnellaan jatkuvasti Spotifystä joten rahan tuloa ei voi estää mutta tällä hetkellä kassavirta on liian pieni."

Spotifyn maksamat rojaltit ovat naurettavia. Kannattaa keskittyä saamaan musiikkia mm. mobiilipeleihin, youtube videoihin ja julkaista lisäksi rojaltivapaata musiikkia jota voivat ostaa muutkin kuin dj:t. Siinä voi olla isompi markkina?

PSS: Spin Underground Recordsilla on sitten oma ISRC-prefiksi hankittuna musiikkivideoille ja musiikkiäänitteille.

Juu no tuo pitää ollakin että rojaltit kertyvät oikein.
mark hamilton

Posts: 439

#13 • • mark hamilton The Mogul

Replying to Postaa demo Spin Undergound Records:lle:

Hyvän kuuloista matskua tuolta uudelta artistilta.
Ehkä trance linjalla kannattaa yrittää julkaista lisääkin muidenkin artistien matskua mutta
varmaan muutakin genreä voisi olla kuten drum and bass?
Lisää eri artisteja vaan.



Juu Ademirin biisejä oli ostettu jokunen kappale jo julkaisupäivänä.

Spotifyn maksamat rojaltit ovat naurettavia. Kannattaa keskittyä saamaan musiikkia mm. mobiilipeleihin, youtube videoihin ja julkaista lisäksi rojaltivapaata musiikkia jota voivat ostaa muutkin kuin dj:t. Siinä voi olla isompi markkina?



10000 Spotify-streemillä saa 50 €, eli jos on 10000 Spotify-streemiä per päivä niin se tekee kuukaudessa n. 1500 € eli matalapalkkaisen duunarin kk-liksaa vastaavan liikevaidon. Eli hyvin pientä rahaa see ks. putiikista. Ja mulla menee tuon 10000 Spotify-streemin saamiseen 2 vuotta.

PSS: Spin Underground Recordsilla on sitten oma ISRC-prefiksi hankittuna musiikkivideoille ja musiikkiäänitteille.

Juu no tuo pitää ollakin että rojaltit kertyvät oikein.



Voi käyttää myös distribuutorin ISRC-prefiksiä, jos ei ole omaa.
mark hamilton

Posts: 439

#15 • • mark hamilton The Mogul
Niin juu.. pitää vielä sanoa, että Youtubessa on Content-ID -ohjelma, joka näyttää mainoksia copyright-musassa. Eli jos joku lataa biisejäni Youtubeen niin se on sallittua, koska lafkani saa sitä kautta rahaa videoissa näytettävistä mainoksista. Ja tämä ei ole vain levy-lafkojen hommia vaan tämä onnistuu myös ilmaiseksi soundcloudista ladattavalla musiikilla AdRev-palvelun kautta, jolla harrastelijat saavat royalty free musiikkinsa Content-ID-ohjelmaan. Samoin TEOSTO:n alaista musiikkia saa laittaa Youtubeen ihan vapaasti, koska ne kuuluvat samaan Content-ID ohjelmaan. Silloin mainokisen tilytykset menee ekas TEOSTO:lle ja sitten artisteille.

Niin ja mä olen saanut kyllä TEOSTO:sta massit.. siis Beatport-latauksista ja Spotify-sreemeistä tulee TEOSTO-massit vielä erikseen sen lisäksi että olen saanut massit jo muuta kautta. Eli siis saan massit kahteen kertaan.
mark hamilton

Posts: 439

#17 • • Edited mark hamilton The Mogul
Yksi ongelma foorumin keskusteluissa on se, että jätän kertomatta miten kauan aikaa menee 100000 € tienaamiseen ja minut käsitetään väärin kun puhun, että voisin tehdä 100000 € rahaa.

Eli,

Näin 160 tuntia * 60 € * 12 kk = 115200 € ja tähän hintaan ei ole lisätty ALV:ta.

Koska minut väärinymmärretään niin minua luullan maanisdepressiiviseksi ja että mulla on mania päällä.

Homma on niin yksin ketaista että saan esim. eWorks Nodicilta 12 kk projektin.

Mutta en ole saanut vielä moista kun ne hakee ihmisiä sellaisiin projekteihin mihin minun ammattitaito ei vielä riitä. Ja harvoin sellaisiin missä taidot riittää. Toisekseen jota saisin näitä projekteja minun pitäisi muuttaa hesaan koska projekteja ei anneta tehdä etätyönä.

Niin ja ihmiset väitää, että mun CV on ihan paska vaikka olen pitänyt sitä netissä julkiesti ja työn antajat ovat Googlettaneet sen ja kutsunut työhaastatteluun ja näissä kävin aikoinaan monta kertaa vuodessa ja sain muutamia muutaman 100 € tai n. 1000 € projekteja. Mutta nyt ei sitä CV:tä ole olemassa kun deletoin sen lähdekoodin mun palvelimelta ja en jaksa koodata enää uutta. Siis tämä CV oli MySQL-tietokannassa ja PHP-scripti generoi siitä PDF tiedoston ja olin koodannut CV:lle salasanojen takana olevan editorin.

Eräässä keskustelussa minua käskettin ottamaan lainaa parempien kotareiden teettämiseen ja näin saisin muka heti 8 kpl 5000 € projektia.
1. Mun tuloilla ei saa lainaa pankista matalalla korolla, koska siihen tarivitaan takaaja joten joustolimitti olisi aino vaihtoehto jossa on 108 % vuosikorko.
2. En usko siihen että hienommat kotari muuttaisivat mitään
3. Jos menisin ottamaan joustolimitin niin minusta tulisi 100 % varmuudella velkavanki 15 vuodeksi jolloin laina mene vanhaksi ja jää velan antajan tappioksi
4. Eli ei mitään järkeä

Mutta en voi sille mitään kun sanon ihmisille miten asiat ovat niin ne pillastuu ja alkaa riehua jollain facepalm-kuvilla.

Hommasta tulee lähes aina julkinen depaatti eli julkinen väittely. Kättä olen vääntänyt näistä asioista esim. Jukka Korpelan kanssa niinä aikoina kun aloitin.

Jään nyt odottamaan, että joku puupää taas sitten alkaa kertoa että OP:sta saa ilman vakuuksia joustolainan alle 20 % korolla. En saa sitäkään, koska mulla on 6500 € opintolainaa. Eli älkää opettako isäänne paneen kiitos. Ja opintolaina on valtion tekaama ja minulla se on tasalyhennyserälaina joka on 40 € / kk ja sen takisin maksuun minulla menee n. 15 vuotta ja sen vuosikorko on Euripor ja alle 2 %. Joten nou hätä.

Ja sanotaanko näin julkisesti, että kiitti vitusti teille näissä foorumeissa, sillä Futuristic on kieltäytynyt antamasta minulle enää DJ-keikkoa juuri näiden depaatien takia koska se on pilannut mun imagon. Toisekseen mulla oli ekalla keikalla viallinen läppäri kun en työttömän varoista pystnyt ostamaan parempaa joten eka keikka meni pieleen tämän takia ja sitten heidän mukaan nk. halliteknoa jota soita ei voi soittaa missään. Eli mun ei enää tarvitse keikkailla ainakaan Tampereen alueella enää koskaan. Joten jään soitteleen vaan mun himaan 10000 € DJ-laitteilla.. Ja sitten kun taas joku alkaa väittää että voin palauttaa laitteet kauppaan ja saada rahat takaisin niin tämä voisi sitten perustella asian että miten muka palautan vuosia sitten ostetut laitteet myyjälle. Se ei tule onnistumaan. En tiedä itkisink vai nauraisinko.
1. Yrityksillä ei ole mitän palautusoikeutta
2. Yksityishenkilöllä on 30 päivän palautusokeus vain jos tuotteet ovat ostettu verkkokaupasta tai postimyynnistä.
dB

Posts: 1,315

#19 • • dB Digital Beat Music
Mietin, että jos laittaisin demon kaverin kanssa tehdystä yhteistyöprojektista.

Pitääkö rojaltien jakoa varten toisen artistin tehdä sopimus spin undergroundin kanssa vai riittääkö
toisen tekijän gramex / teostotiedot tms.?
mark hamilton

Posts: 439

#20 • • mark hamilton The Mogul

Replying to Postaa demo Spin Undergound Records:lle:

Mietin, että jos laittaisin demon kaverin kanssa tehdystä yhteistyöprojektista.

Pitääkö rojaltien jakoa varten toisen artistin tehdä sopimus spin undergroundin kanssa vai riittääkö
toisen tekijän gramex / teostotiedot tms.?



Hei,

Royalty Worx -palvelussa rojaltit voidaan jakaa niin monen tekijän kanssa kuin on pakko mutta siitä pitää tehdä erillinen sopimus. Teosilmoituksessa TEOSTO:n pitää molempien tehdä samoilla tiedoilla ja % oma teosilmoiuts.