Masterointia tarjolla

11 posts, 1 page, 20,493 views

Fanu

Posts: 207

#1 • • Edited Fanu Fanu
mastering-1024x653.png

Olen puuhannut konemusaa (drum and bass, breakbeat, downtempo) parikymmentä+ vuotta (toiminut kansainvälisenä artistina julkaisten ja esittäen musaa vuodesta 2003) ja siinäpä se korva on natsansa ansainnut (D&B-diskografia Discogsissa: http://www.discogs.com/artist/168523-Fanu).
Nyt tässä kolmisen vuoden ajan olen tehnyt masterointia muillekin, ja palaute on ollut vain positiivista; kommentteja voi lukea vaikkapa täältä: http://fanumusic.com/mastering/

Työkaluina Audeze LCD-X -luurit, Adam s2x-monitorit, softapuolella UAudio, DMGaudio, Slate Digital, Izotope, AOM, Nebula yms.

Hintana olen pitänyt 36 EUR / biisi + ALV ja könttäalennuksia voidaan aina miettiä.
45e+ALV per tunti teen miksausta + masterointia lähettämistäsi raidoista.
Laskutan vasta, kun asiakas on tyytyväinen, ja varmaan viimeisen noin tuhannen masterin aikana tyytymättömiä ei ole ollut.

Ilmaista "näytemasterointia" en tee.

Muutama ääninäyte:
Lisää saa pyytämällä.

Masteroin kaikkia genrejä dubstepistä rokkiin. Erikoisalani on bassomusiikki.

Jos tarvitset siis masterointia, huutelepa emaililla [email protected]
Fanu

Posts: 207

#2 • • Fanu Fanu
Hintojen päivitys.

Tätä on nyt tullut tehtyä melko paljon – nykyään ihan päivittäin – ja palaute asiakkailta on ollut pelkästään positiivista.

Huudelkaa, kun tarvis on.

Basso/konemusaa siis lähinnä. Joitain poppibiisejäkin on tullut tehtyä, mutta etenkin rokkihommat jätän ehkä muille.
Fanu

Posts: 207

#3 • • Edited Fanu Fanu
Blogiposti itse puuhasta (sis. muutama ääninäyte):
http://fanumusic.com/about-mastering/

Alkaa kohta olla 300 biisiä masteroitu asiakkaille tänä vuonna; ei yhtään ei-tyytyväistä moista.
Suurin osa bassomusaa (dnb, dubstep jne), mutta on ollut hiphoppia, trancea, poppiakin jne.
Parit vinyylimasteritkin jo tehty ja levyt painettu menestyksellä.
Fanu

Posts: 207

#4 • • Fanu Fanu
Hintojen päivitys (sis. ALV):

-masterointi kolmelle ensimmäiselle kappaleelle: 50 EUR per kappale
-masterointi, kun kappaleita on enemmän kuin kolme: 40 EUR per kappale
-miksaus+masterointi: 150 EUR per kappale

On ollut todella kiireinen vuosi masteroinnin kanssa – 400+ kappaletta.
Kiitos kaikille, jotka ovat kappaleitaan laittaneet meikäläisen suuntaan.
Jimmyfi

Posts: 904

#5 • • Jimmyfi
<3
Hint hint! verkkokurssi masteroinnista plx :)

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Fanu

Posts: 207

#6 • • Fanu Fanu

Replying to Masterointia tarjolla:

<3
Hint hint! verkkokurssi masteroinnista plx :)



Hmmm juuh. Ei varmasti huono idea sikäli, jos vain olisi aikaa/resursseja/yms toteuttaa.
Yhdessä asiakkaiden kanssa olen katsonut kyllä paikan päällä.
mark hamilton

Posts: 439

#7 • • Edited mark hamilton The Mogul
Pystykö korjaamaan laulujen/puheiden äännen tasot samaksi jos ne ovat nauhoitettu erikseen eikä laulettu/puhuttu yhteen soittoon?
Fanu

Posts: 207

#8 • • Fanu Fanu

Replying to Masterointia tarjolla:

Pystykö korjaamaan laulujen/puheiden äännen tasot samaksi jos ne ovat nauhoitettu erikseen eikä laulettu/puhuttu yhteen soittoon?



Luultavasti. Helpompi vastata, jos voin kuikata filejä.
Laita [email protected]
Fanu

Posts: 207

#9 • • Fanu Fanu
Lisätään tähän vielä, että perusmasteroinnin ja -miksauksen lisäksi on tullut laajennettua toimintaa esim ihan miksaustekniseen neuvontaan, jolloin asiakas laittaa projektin (Ableton Live) tai exportatut audioraidat minulle, ja minä miksaan projektin sekä kirjoitan ylös, mitä teen.

Ohessa on tullut myös puhdisteltua audioäänityksiä, säädettyä tasoja kuntoon TV-mainoksiin ja muuta sellaista.

Tuntihintana olen pitänyt n. 50 EUR (sis. ALV), ja siitä voidaan neuvotella projektikohtaisesti.
Fanu

Posts: 207

#10 • • Edited Fanu Fanu
Nykyään tulee hoidettua kaikkia genrejä bassomusasta ambientiin ja metalliin.
Esim. alkuviikosta tuli paketoitua 5 biisiä jonkinsorttista progemetallia St Louisista. Perään bassomusaa ja popimpaa.

Laitteistopuolella uudistusta tapahtui sen verran, että Audezen LCD-2 vaihtuu LCD-X-malliin ja Adamin A7 + Sub8 vaihtuvat s2x-pariin. Myös konetehojen nosto (uusi iMac 2016), sillä ketjussa tulee käytettyä usein mallintavaa Nebula-tarjontaa, josta osa on aika raskaita.
Fanu

Posts: 207

#11 • • Fanu Fanu
Hintojen päivitys (ulkomaanmarkkinoilta englanniksi, mutta selkotajuista suurimmalle osalle).

• mastering 1–4 songs: €36 per song (turnaround time 1–3 days)
• mastering 5 songs or more: €33 per song
• quick delivery: €50 per song (turnaround time 24 hours)
[batch discounts always for albums / 4+ songs – case-specific]
• mixing+mastering a song from stems: €45 per hour (max €130)
• mixdown/production tips: €15 (does not include mastering). Want a fresh set of ears only to comment on your mix/production but don’t need mastering? “Check out my song and let me know how you feel about it.” I’ll take a listen and let you know!
• mastering for vinyl: no extra charge
• revisions: no charge – I’m happy to make it just like you want it for no extra charge
• various audio work (cleaning up recordings, production advice, etc): €35 per hour
• test mastering: I don’t offer free “test mastering”: I only charge a client if they’re happy – they always are.

Just as any legal business, I am required by law to add VAT to the prices if 1) you’re a client in the EU and 2) are not VAT-registered.