Mp3 poolit

10 posts, 1 page, 6,861 views

Aki Antila

Posts: 220

#1 • • Edited Aki Antila
Moi

Olen huomannut tässä biisejä etsiskellessä, että tuntuu hyvin vaikealta löytää sitä hyvää kappaletta.
Olen huomannut, että te paremmat DJ:t varmaan käytätte jotain pooleja. Mitä ne oikein on ja mistä
niitä etsiä ja onko nitä paljon sellaisia pooleja, joihin ns. bedroom-dj:t pääsee? Olisi kova hinku koota
se ensimmäinen miksaus kun tuo biittimiksaus ja muut menee jo aika hyvin, niin olisi kiva saada ne
hyvät biisit settiin. Voitte samalla antaa myös vinkkejä, miten niitä hyviä biisejä löytyy. Tiedän jo miten setti kasataan ja niin ja näin, joten ei tarvitse alkaa sitten ärsyttelemään.
Jimmyfi

Posts: 904

#2 • • Jimmyfi
maksullisia levypooleja löytyy vaikka kuinka joko CDnä tai sitten jonkun DJN top 10.

mutta nää on vähän kirouksellisia kun jos ostat vaan jonkun tieston top 10 aina niin sä soitat vaan samaa mitä hän soittaa.

Suosittelen kyllä lämpimästi käymään läpi uutuusbiisejä, ja valkkailemaan sieltä omia suosikkeja ja tekemään niistä settei. Vaikka tämä syö aikaa, niin musiikki on oikeesti sitä mistä sä tykkäät eikä "maailma tykkää niin tykkään minäkin" periaatteella.

Beatport, trackitdown, junodownload siitää vaan tutkimaan :D

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

breaque

Posts: 317

#3 • • breaque

Replying to Mp3 poolit:

Suosittelen kyllä lämpimästi käymään läpi uutuusbiisejä, ja valkkailemaan sieltä omia suosikkeja ja tekemään niistä settei. Vaikka tämä syö aikaa, niin musiikki on oikeesti sitä mistä sä tykkäät eikä "maailma tykkää niin tykkään minäkin" periaatteella.



Juuri näin. Oikoteiden etsiminen näyttää olevan yleistä nykyään, mutta se biisien etsimiseen liittyvä "työ" on vain tehtävä. Etenkin jos haluaa millään tavalla erottua massasta, tänä päivänä kun kaikki ja niiden koirat on tiskijukkia.

Eikö musiikin pitäisi kuitenkin edes vähän kiinnostaa, jos (klubi-)DJ-hommat ovat tähtäimessä? Vai onko se nykyään välttämätön paha, ja pääasiana päästä heiluttelemaan käsiä kontrollerin taakse?
Jimmyfi

Posts: 904

#4 • • Jimmyfi
tämä on taas tämä "jokanen osaa painaa play nappia" vs taiteilija DJt juttu. (Paris Hilton vs Orkidea xD)

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

polly

Posts: 1,259

#5 • • polly Herra

Replying to Mp3 poolit:


---
Suosittelen kyllä lämpimästi käymään läpi uutuusbiisejä, ja valkkailemaan sieltä omia suosikkeja ja tekemään niistä settei. Vaikka tämä syö aikaa, niin musiikki on oikeesti sitä mistä sä tykkäät eikä "maailma tykkää niin tykkään minäkin" periaatteella.
---


Juuri näin. Oikoteiden etsiminen näyttää olevan yleistä nykyään, mutta se biisien etsimiseen liittyvä "työ" on vain tehtävä. Etenkin jos haluaa millään tavalla erottua massasta, tänä päivänä kun kaikki ja niiden koirat on tiskijukkia.

Eikö musiikin pitäisi kuitenkin edes vähän kiinnostaa, jos (klubi-)DJ-hommat ovat tähtäimessä? Vai onko se nykyään välttämätön paha, ja pääasiana päästä heiluttelemaan käsiä kontrollerin taakse?



Kyllä mun mielestä lähtökohtaisesti dj:n pitäisi olla niin kiinnostunut musiikista että uusien biisien etsimisen ei pitäisi tuntua työltä.
imo parhaiten tulee pärjäämään klubimaailmassa jos soittaa just ne biisit mitkä on omasta mielestä parhaat ja sit jos sattuu vielä niin hyvä tuuri et just se sun maku on se mitä muutkin haluaa kuunnella.

Itse en soita ollenkaan sellaisia settejä joissa en saa soittaa just sitä mitä itse haluan.
fatal_error

Posts: 275

#8 • • Edited fatal_error ........⌘........
Itse henk.koht käytän: TrackitDown,Beatport,Hardtunes,FINRG:n soudcloudia(ILMASTAA :) ja sillon tällöin Toolbox Digitalia...ja siis hakemalla ne parhaat biisit löytää, en käytä mitään top 10-listoja...never!

Ja mitä noihin pooleihin tulee...niin en oo juurikaan tutustunut sen tarkemmin...

--
LISÄÄ LÄMPÖÖ KOPPIIN!

RakField

Posts: 97

#9 • • RakField

Replying to Mp3 poolit:

Itse henk.koht käytän: ja siis hakemalla ne parhaat biisit löytää, en käytä mitään top 10-listoja...never!



Onko sillä jotain merkitystä miten se hyvä biisi löytyy? Ite en oo huomannu, että biisit parantuis jos niitä ei laita ostoskoriin top10 listasta. :D Harvemmin sitä ees seuraavana päivänä muistaa mitä kautta mikin biisi on kovalevylle päätynyt.

Nojoo pointti oli vissiin se, että ei kannata luottaa pelkkiin top listoihin. Brutaali totuus. Ite koen kuitenki aika piristäväks joskus vähän vilasta mitä muutkin soittaa/diggaa/mitä promotaan täysiä. Usein ne listat kuitenkin eroaa aika paljon toisistaan(joo en puhu nyt nrj:n listasta). Ennen kaikkea kannattaa kattoa mitä eri puolilla maailmaa soitetaan. Ite seuraan aika paljon Australian listoja. Sielt löytyy tosi usein omaan makuun semmosta nastaa. :)

Musiikkia hankin seuraavista lähteistä:
Beatport
Traxsource
cdpooldigital
iTunes
djcity
zipdj
soundcloud
levy-yhtiöiden promot(email)
VicTor miKe

Posts: 268

#10 • • Edited VicTor miKe

Replying to Mp3 poolit:

Moi

Olen huomannut tässä biisejä etsiskellessä, että tuntuu hyvin vaikealta löytää sitä hyvää kappaletta.
Olen huomannut, että te paremmat DJ:t varmaan käytätte jotain pooleja. Mitä ne oikein on ja mistä
niitä etsiä ja onko nitä paljon sellaisia pooleja, joihin ns. bedroom-dj:t pääsee? Olisi kova hinku koota
se ensimmäinen miksaus kun tuo biittimiksaus ja muut menee jo aika hyvin, niin olisi kiva saada ne
hyvät biisit settiin. Voitte samalla antaa myös vinkkejä, miten niitä hyviä biisejä löytyy. Tiedän jo miten setti kasataan ja niin ja näin, joten ei tarvitse alkaa sitten ärsyttelemään.



Tää DJfreshstepin artikkeli on parivuotta vanha, mutta siinä mainitaan muutama. Toi artikkeli on tietysti suunnattu enemmän Jenkeille.

http://www.djtechtools.com/2010/01/26/digital-record-pool-round-up/

Niin joo, itse käytän ton jutun pooleista vain Whitelabeliä ja vain harvakseltaan sieltä tekee löytöjä.

Oishan se tietty kiva, kun tietäis sellaisen poolin, josta saisi kaiken tarvitsemansa vaikka 20€/kk, puhtaita 320kbps mp3:sia, tarvittavien ID3 tagsien kanssa.

--
Bäng bäng!