Traktor Pro 2 rikkoo mp3:t itse

14 posts, 1 page, 13,167 views

Neko

Posts: 943

#2 • • Neko No äläpä kerro enempää
Eikös aina kannata tarkistaa kovalevyn kunto, jos alkaa tiedostot korruptoitumaan. Toivottavasti on varmuuskopiot tallessa tms.
a

Posts: 1,480

#3 • • a
Se voi johtua mistä vaan, mutta jos ne itsekseen korruptoituu säilössä ollessaan se on todennäköisimmin kovalevy.

Haluat koneellesi softan nimeltä HD Tune (muistaakseni freeware riittää sisäisille kovalevyille) ja tarkistaa sen Health-osiosta onko kovalevyn statuksessa virheitä. Jos yksikään status-kohta on merkattu keltaisella tai punaisella, kovalevy menee vaihtoon.

Jos kovalevy on kunnossa, kannattaa asentaa käyttöjärjestelmä uusiksi. Jos näistä huolimatta ongelma jatkuu, vika on joko muistissa tai piirilevyssä. Siinä vaiheessa viet osaamistasollasi koneen suosiolla huoltoon tai hankit uuden.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#4 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Traktor Pro 2 rikkoo mp3:t itse:

Eikös aina kannata tarkistaa kovalevyn kunto, jos alkaa tiedostot korruptoitumaan. Toivottavasti on varmuuskopiot tallessa tms.



Kone on ostettu uutena 2 kk sitten osamaksukaupalla Sonera-kaupasta 3-vuoden luotolla. Joten koneessa on varmaan valmistusvika, joten saan todennäköisesti takuuseen uuden.

Tiedostot korruptoituvat itsestään ilman, että niitä käyttää ja joudun sitten palauttamaan ne varmuuskopioista, jotka ovat toisella koneellani tai USB-kovalevylläni.
a

Posts: 1,480

#6 • • a
Ai Soneran aspat sanoi, ettei kovalevyn kirjoitusvirhe aiheuta tiedostojen korruptoitumista. Hehe :)

Asentaisin minäkin kyllä sun tapauksessasi käyttiksen uusiksi.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#7 • • Edited Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Traktor Pro 2 rikkoo mp3:t itse:

Ai Soneran aspat sanoi, ettei kovalevyn kirjoitusvirhe aiheuta tiedostojen korruptoitumista. Hehe :)

Asentaisin minäkin kyllä sun tapauksessasi käyttiksen uusiksi.



Soitin Fujitsun asiakaspalveluun ja lähettivät minulle kovalevyn diaknostikkaohjelman, jolla näkee onko kovalevy rikki.

Vähän ristiriitaista tietoa eri toimittajien asiakaspalveluissa.
a

Posts: 1,480

#8 • • a
Ei Sonera-kaupassa ole kuin myyjiä, joiden osaaminen edustaa ammattikuvausta. Sieltä on ihan turha kysyä teknisiä neuvoja. Semminkin kun sun antamilla tiedoilla kaikki asiaan liittyvä on puhtaasti arvailua.

Fujitsun toimittama diagnostiikkaohjelma on sama asia kuin ehdottomani HD Tune, eli ajat nyt aluksi sen. Silloin tiedetään varmasti, onko kovalevy vai eikö ole ns. maanantaikappale. Jos kovalevy suljetaan pois epäilyistä seuraava askel sinulle on asentaa käyttöjärjestelmä uusiksi. Jos ongelma ratkeaa sillä niin hyvä.

Jos ei ratkea, niin sitten sun pitäisi jo osata listata kaikki ohjelmat jotka koneelta löytyy, mikä ohjelma sen virheilmoituksen antaa ja mikä se virheilmoitus täsmälleen on.
Morfin Mafer EVVK

Posts: 273

#9 • • Morfin Mafer EVVK DJ and Producer

Replying to Traktor Pro 2 rikkoo mp3:t itse:

Jos ei ratkea, niin sitten sun pitäisi jo osata listata kaikki ohjelmat jotka koneelta löytyy, mikä ohjelma sen virheilmoituksen antaa ja mikä se virheilmoitus täsmälleen on.




MP3:t lakkaa toimimasta Traktor 2.6:ssa mutta ne toimivat kaikissa muissa mp3-playereissä koneella. Saan mp3-tiedostot toimimaan uudestaan Traktorissa kun ostan ne uudestaan Beatportista.

Lähetin koneen huoltoon diaknostikan ajon jälkeen mutta huollossa ei löynyt mitään vikaa koneessa ja suositeltiin ohjelmien asentamista uudestaan.
vel

Posts: 173

#10 • • vel
Myös Windows yms rupeisivat kyllä oireilemaan jos kovalevy olisi rikki - siellä korruptoituisi paljon muutakin kriittistä kuin .mp3:t.

Toimiiko samat .mp3:t kavereiden tms Traktorissa? Jos kopioit ostamasi mp3:n toiseen paikkaan (duplikaattina) ja käytät Traktorilla sitä sieltä, saatko Traktorin lukemaan alkuperäisestä uutta kopioita kun ensimmäinen hajoaa? Kun kerran muut toistimet soittavat hajonneitakin kappaleita niin karkeasti rajaten tuo kuulostaa Traktorin ongelmalta - tavalla tai toisella.

Kokeile ladata vaikka ilmainen www.mp3tag.de/en ja katso näkyykö hajonneissa kappaleissa tuolla mitään kummallista. Ainakin Winamp osaa myös kertoa tägeistä onko tiedostossa jotakin outoa, usein sillä että sen kesto näyttää olevan 0:00 tai liian pitkä ja sitten se vain loppuu "kesken".
Pete Input

Posts: 454

#11 • • Pete Input Asiantuntija
En tiedä, että auttaako tämä vinkki sun kohdalla, mutta koita nollata ID3-tagit.
Mulla winukan paska teki niin, että kun uudelleen tägäsin Beatport-biisejä, niin ne ei enää soinu tikulta mun Sonyn telkkarissa ja Seratossa niiden lataaminen playeriin kesti useamman sekunnin. Kansikuvat kans jäi pois näkyvistä. Heitin biisit itunesiin ja klikkasin, että nollaa tägit, niin jopas alkoi homma luistamaan. Nyt soi telkussa, biisit latautuu Seratossa välittömästi ja kuvatkin näkyy.

--
Input Sessions

VicTor miKe

Posts: 268

#12 • • Edited VicTor miKe

Replying to Traktor Pro 2 rikkoo mp3:t itse:

En tiedä, että auttaako tämä vinkki sun kohdalla, mutta koita nollata ID3-tagit.
Mulla winukan paska teki niin, että kun uudelleen tägäsin Beatport-biisejä, niin ne ei enää soinu tikulta mun Sonyn telkkarissa ja Seratossa niiden lataaminen playeriin kesti useamman sekunnin. Kansikuvat kans jäi pois näkyvistä. Heitin biisit itunesiin ja klikkasin, että nollaa tägit, niin jopas alkoi homma luistamaan. Nyt soi telkussa, biisit latautuu Seratossa välittömästi ja kuvatkin näkyy.



Tämä, tosin itse muutan ID3-tagit muotoon 2.3. Tätä suosittelevat Seratoltakin. Ton jälkeen ei oo ollut ämpäreiden kanssa ongelmia.

Ainiin, Traktori-tyyppinä sua varmaan kiinnostaa, että DjTechTools suosittelee myös kaikkien tagien muuttamista samaan muotoon B|

--
Bäng bäng!

a

Posts: 1,480

#13 • • Edited a
Haluat ehkä editoida ketjun aihetta koska tällä ei ole mitään tekemistä tiedostojen korruptoitumisen kanssa. Sen sijaan sun ongelmasi on ilmiselvästi Traktor eikä ämpärit.

Jos ämpärit alkaa toimimaan a) suoraan ladattuna ja b) siivoamisen jälkeen, niin silloin jää vain yksi vaihtoehto eli jokin sun ohjelmista käy nussimassa metadataa niihin näiden kahden ajankohdan välillä. Sun täytyy selvittää missä vaiheessa ne lakkaa toimimasta ja mitä olet tehnyt silloin kun lakkaavat.

Ellet tiedä vastausta edelliseen kysymykseen, niin Vel:n mainitsema mp3tag on omastakin mielestä paras softa tageilla leikkimiseen. Ota yksi ja ainoa mp3-tiedosto joka ei toimi Traktorilla, tee siitä pari kopiota ja lataa ne mp3tagiin. Poista yhdestä tagit kokonaan ja katso toimiiko Traktorilla. Jos toimii, alat Extended Tags -moodissa poistamaan toisesta yksi kerrallaan tagikenttiä kunnes se alkaa toimimaan. Sitten tiedät mikä kenttä rikkoo tuen Traktorissa. Tuurilla kentän nimi ja sisältö kertoo myös mikä ohjelma on kyseessä.

Edit: Traktor kai tukee vähän mitenkuten ID3 v2.4:ää koska pojat ei osaa säätää unicodea. Ei ole ollenkaan ainoa softa. Standardiversio on 15v vanha että hyvin ois ollut aikaa opetella :)