Current page sessiotiedoissa ongelmana..

1 post, 1 page, 1,868 views

siveys

Posts: 2,492

#1 • • siveys lovely
Pahoittelen jos tästä on jo puhuttu. En topicceja selailemalla löytänyt mitään vastaavaa. Ongelma :

1. Loggaudun klubitukseen ja siirryn foorumeihin.
2. Avaan uuden tabin selaimestani ja menen painelemaan nappia.
3. Palaan aikaisempaan ikkunaan ja suljen uusimmat-laatikon foorum sivulta.
4. Löydän itseni napin luota - TÄH?

Menee ehkä hieman tekniseksi, mutta jos joku keksii tähän ongelmaan jonkun hyvän ratkaisun niin minä olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan.

Ehdotuksia, joista tietääkseni mikään ei ole kovin hyvä.
1) lisätään kaikkien laatikoiden actioneiden urleihin parametrina miltä sivulta action lähti ja ohjataan sinne toiminnon jälkeen.
2) laitetaan jokaisen actionin urli osoittamaan senhetkiseen sivuun ja lisätään action parametrina perään, jolloin jokaiseen scriptaan pitäisi tehdä parserointi näille action parametreille.
3) kuljetetaan jokaisen urlin mukana lähtösivua identifioivaa juoksevaa numeroa (tms) jonka duplikaattien perusteella luodaan useita rinnakkaisia sessioita.
4) Fuck This Shit. Ongelma ei ole vakava eikä yleinen joten jätetään se huomiotta.

Tämä ongelma esiintyy yhä enenevissä määrin web sovelluksissa nyt kun tabittavat selaimet yleistyvät (itse en ainakaan osaisi enää elää ilman) ja ihmiset huomaavat, että se on oikeasti kätevää availla mielenkiintoiset linkit taustalle omiin tabeihinsa samalla kun lukee juttua Ilman, että jutun lukeminen erityisesti häiriintyy.

Ja tosiaan edelleen jos joku keksii ratkaisun tähän ongelmaan, joka johtuu siitä, että selaimen tabit jakavat sulassa sovussa cookien, niin kertokaa ihmeessä siitä myös minulle :)