Pitäiskö ostaa Pioneerin tonniset vai pysyä vaan S4:sessa?

45 posts, 3 pages, 22,124 views

bumbas123

Posts: 76

#1 • • Edited bumbas123
Moriäänz.

Tällä hetkellä soitan S4:sella. Ennen soitin teknareilla. Ihan ok toi S4:nen on, mutta jotenkin kutkuttaisi ostaa Pioneerin CDJ-1000 MK3:set ja djm-600 tai vastaava. Kaveri olisi myymässä näitä n.1100e, koko paketti siis.

Miksi sitten siirtyisin cd:hin? Ehkä siksi, koska ovat standardi kaikkialla. Ja alitajuisesti himoinnut niitä jo jonkin aikaa. Sitten tuossa Traktor 2 + S4 kombossa semisti ottaa päähän päivitykset, ajurit, säädöt jne.. pientä häiriötäkin joskus. Sanotaanko luottamuksen puute laitteeseen. Mikserillä ja cd:llä homma toimisi aina, varmasti.

Varmasti soittamisessa käy niin, että jommalla kummalla alkaa enemmän soittamaan ja toinen jää hieman pölyttymään.

Any ideas mitä itse tekisitte? Unohtaisitteko nuo herkut tonniset ja pysyisitte s4:sen maailmassa vai hommaisitte molemmat jos mahdollisuus olisi?

Jälleenmyyntiarvoa molemmille on, joten eroon kaikista noista varmasti pääsee jos sikseen tulee.
Jimmyfi

Posts: 904

#2 • • Jimmyfi
hmm cdj1000mk3sia ei taida pystyä käyttämään traktorin ulkoisina äänikortteina (ohjata mp3 biisejä ja soittaa suoraan cdjn läpi niinkuin esim cdj400sissa on mahdollista). et siinä mielessä huono diili.

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

W_Gekko

Posts: 146

#3 • • Edited W_Gekko
Mun mielestä riippuu aika paljon siitä mitä musaa soittaa ja mitä haluu tulevaisuudessa tehä. I

Ite ostin kesällä kokeilumieles Vestax VCI-100 ja nyt oon myymässä cd soittimia pois kun niillä ei tuu enää soiteltua. Itse tykkään tossa siitä kun on vähän enemmän mitä voi tehä kun perus cd soittimilla voi ja ns. laajennusvaraa löytyy kuhan jaksaa vaan ite tutkia ja harjotella.

Ymmärrän kyllä ton luottamuksen puutteen, mutta epäilen että se lähtee ajan kanssa pois. Ite en ole vielä ihan sujut ton VCI:n kanssa, toimintojen puolesta, että välttämättä haluisin keikkailla sen kanssa, mutta kyllähän muutkin sitä tekee niin pakkohan sen on toimia? :)

edit: ite sanoisin, että pysy S4:ssä koska siinä on enemmän "tulevaisuutta" kun tonnisissa, mutta sehän on vaan oma mielipide :)

--
O.o

golem

Posts: 1,395

#4 • • golem Golem
Mun käsityksen mukaan toi S4 pitäis olla varmaan luotettavin kontrolleri tai luotettavimmasta päästä mitä löytyy. Jos toimii epäluotettavasti, niin todennäköisesti vika on tietokoneen päässä.


Aika usein on nähnyt sitä, et jengi haukkuu kontrolleria tai audio-interfacea X huonoksi, vaikka vika on omassa koneessa, tätä tuli itsekin harrastettua kunnes opin vähän paremmin device managerin salat. Eli jos haluaa luotettavuutta, niin 1. tarkista ettei S4:n USB host controller (tai enhanced host controller) jaa IRQ:ta minkään muun laitteen kanssa, jos jakaa nii disabloi laite mahdollisuuksien mukaan tai kytke S4 toiseen USB-paikkaan. Sit WLAN pois päältä kytkimestä, ja disabloi device managerista WLAN, verkkokortti, bluetooth ja ACPI battery ja sit myös kaikki turhat taustalla pyörivät jutut.

Toi mahdollisuuksien mukaan tarkoittaa sitä ettei mitä tahansa kannata disabloida, jos S4:n USB kontroller on esim. SATA kontrollerin kaa saman keskeytyksen alla ja disabloit SATA kontrollerin nii tulee varmasti isoja ongelmia, todennäköisesti kone ei lähde enää käyntiin jne...

Ja voi olla et toikaan ei riitä jos ns. fyysinen IRQ onkin jaettu jonkun kanssa (ja tätä on mahdotonta tarkistaa). Nämä ohjeet siis pätee muuten vaan PC koneeseen, mäcistä en tiedä mitään :)
bumbas123

Posts: 76

#6 • • bumbas123
Joo, olen kyllä joutunut kääntämään kaikki kivet saadakseni apua noihin pätkimisiin.
Kone on SOny VAIO, käyttis Win7 (malli joku VPC.....), tehoa joka tapauksessa pitäisi olla riittävästi ja muistia.
Tällä Traktor toimiikin suht hyvin. Nämä toimenpiteet pitää kyllä tehdä että näin on:
- Wlan pois päältä (myös laitehallinnasta)
- ACPI battery method pois laitehallinnasta (acpi.sys aiheutti eniten häiriötä LatencyMon:n mukaan)
- optimoitu näytön ja akun suoritusteho

Sit näiden päivitysten kanssa oon hiukan hukassa. on 3.0.0 ja 2.1.1 ja vaikka mitä..


Ehkä se nälkä vaan kasvaa syödessä ja treenatessa. Varmaan seuraavaksi mietin, että pitäiskö alkaa suoraan kattelemaan CDJ-2000:sia.

Missä kaikki CDJ-miesten argumentit on? :)
Jimmyfi

Posts: 904

#7 • • Jimmyfi
koita pierasta cdj400set :) tai vastaavat jotka toimii äänikorttina! :) tahtoo itekkin sellaset. taino tahto.. tilasin ton a&h xone:dx ni ei tarvii enää :D

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

FunkyDee

Posts: 729

#8 • • FunkyDee
Ihan kiinni siitä onko tolla midi controller linjalla vai ei. Ite oon vähä enemmän sillä linjalla, että konetta ei pitäisi seteissä käyttää. Itse käytän CDJ-800 MK2 ja CDJ-1000 MK3 kotikäytössä.
Junkieman

Posts: 123

#9 • • Junkieman
En kyllä ymmärrä, että kuka vielä herran vuonna 2011 siirtyis takaisin cd-soittamiseen. Tai no, ehkä sellaset, joihin menee USB-tikut/-kovot tai on sisääänrakennetut midikäskyt jne. Kyllä toi softan kautta soittaminen mahdollistaa niin paljon enemmän, käytti niitä sitten aikakoodilevyillä tai midiohjaimella. Plus että jatkuvasti on enemmän julkaisuja tulee pelkästään diginä, puhumattakaan mashupeista ja remixeistä. No joo, voihan ne tietty polttaa levyllekin, mutta aina hinutustahan se on.
kondis

Posts: 128

#10 • • Edited kondis Concha
eipä kai tälläseen kukaan ulkopuolinen osaa kenenkää puolesta vastata, mutta annetaas nyt omaki näkemys:

Eli soittelin kanssa jonku aikaa traktorilla, ja jos ruvetaan vakaudesta puhumaan niin PC/MAC vs. CD-levyt, ei tarvi varmaa jatkaa...

Ja kuinka kieroa se onki niin traktorilla soittaessa kaipaa sitä kiirettä kun etit jotain biisiä/cd:tä sieltä sun hyvin organisoidusta cd-bookista ja kiire tulee :) Ja toisaalta itse ainakin ideoita etsiessä kesken keikan tarvitsen ne cd:t siihen vierelle että saa siitä plärättyä, koneella tämä jotenki hankalampaa, mutta toki siihenki varmasti tottuu ja oppii sen. Koneella tuppaa ainakin itellä olemaan turhan paljo ylimääräsiä biisejä, ja aina karsiessa niitä tuntuu et "kyllä mä tän vielä joskus tuun soittaan" :D

Mutta sitten taas kaikenmaailman kikkailut ja leikkimisethän onnistuu mainioisti tollasella S4:lla ja pystyy lennosta tehdä paljon asioita ja saa soitoista rutistettua kyllä ihan kivasti lisää irti. Toki ite tuli soiteltua aikakoodeilla mitä ei voi kyllä kenellekkään suositella :)

Edit: Ai niin, suosin siis CDJ-sarjaa :D
bumbas123

Posts: 76

#11 • • bumbas123

Replying to Pitäiskö ostaa Pioneerin tonniset vai pysyä vaan S4:sessa?:

eipä kai tälläseen kukaan ulkopuolinen osaa kenenkää puolesta vastata, mutta annetaas nyt omaki näkemys:

Eli soittelin kanssa jonku aikaa traktorilla, ja jos ruvetaan vakaudesta puhumaan niin PC/MAC vs. CD-levyt, ei tarvi varmaa jatkaa...

Ja kuinka kieroa se onki niin traktorilla soittaessa kaipaa sitä kiirettä kun etit jotain biisiä/cd:tä sieltä sun hyvin organisoidusta cd-bookista ja kiire tulee :) Ja toisaalta itse ainakin ideoita etsiessä kesken keikan tarvitsen ne cd:t siihen vierelle että saa siitä plärättyä, koneella tämä jotenki hankalampaa, mutta toki siihenki varmasti tottuu ja oppii sen. Koneella tuppaa ainakin itellä olemaan turhan paljo ylimääräsiä biisejä, ja aina karsiessa niitä tuntuu et "kyllä mä tän vielä joskus tuun soittaan" :D

Mutta sitten taas kaikenmaailman kikkailut ja leikkimisethän onnistuu mainioisti tollasella S4:lla ja pystyy lennosta tehdä paljon asioita ja saa soitoista rutistettua kyllä ihan kivasti lisää irti. Toki ite tuli soiteltua aikakoodeilla mitä ei voi kyllä kenellekkään suositella :)

Edit: Ai niin, suosin siis CDJ-sarjaa :D



:) Juurikin näin. Itseänikin jotenkin häiritsee tuo miten helpoksi soittaminen on tehty sync-nappeineen jne. Tottakai se avaa myös uusia mahdollisuuksia (mashupit...+muut).
Onhan S4:sessa todella paljon hyvää, esim. aivan mieletön tuntuma. Varmasti saan tuntumasta vieläkin paremman kun saannyt latencyn kuntoon. Tällä hetkellä soitan 64 sample ratella. Hiukan sitä pitäisi pienemmäksi saada.

Paljon hyviä mielipiteitä ,kiitos niistä.
Ja eihän tietenkään kukaan osaa antaa absoluuttista totuutta, mutta eri mielipiteet kiinnostaa.

Vaikka cdj:t hommaisinkin, en myisi S4:sta pois. Luonnollisesti kuitenkin varmasti niin kävisi, että toisella setupilla tulisi soiteltua enemmän kuin toisella.
woblz

Posts: 167

#12 • • woblz Tommi Oskari
Kontrollereista/traktorista puhuttaessa törmää aina tähän sync-nappiasiaan, joka jotenkin ihmetyttää mua. Tai siis ok, sitä on mahdollista käyttää, mut käyttääkö joku oikeesti muuten ku jotain leikkimashuppeja tehdessä jnejne kikkaillessa? Tai siis eikö manuaalinen beatmatching oo kuitenkin aika suuri osa dj:n työtä? Tylsäähän siellä tiskin takana tulee jos seuraavan biisin valmisteluun menee kaks sekuntia.

Ite soitan nykyään useimmiten traktor + aikakoodicd-kombolla (cdj-tyyliin ilman autosynccejä), lähinnä sen logistisen edun takia että ei tarvi kantaa levyjä + on joka kerta mukana ns. KAIKKI biisit. Traktor Scratch Duo 2 ja kolme vuotta vanha Macbook käytössä, ei oo koskaan vielä pettäny kesken keikan.
bumbas123

Posts: 76

#13 • • bumbas123

Replying to Pitäiskö ostaa Pioneerin tonniset vai pysyä vaan S4:sessa?:

Kontrollereista/traktorista puhuttaessa törmää aina tähän sync-nappiasiaan, joka jotenkin ihmetyttää mua. Tai siis ok, sitä on mahdollista käyttää, mut käyttääkö joku oikeesti muuten ku jotain leikkimashuppeja tehdessä jnejne kikkaillessa? Tai siis eikö manuaalinen beatmatching oo kuitenkin aika suuri osa dj:n työtä? Tylsäähän siellä tiskin takana tulee jos seuraavan biisin valmisteluun menee kaks sekuntia.

Ite soitan nykyään useimmiten traktor + aikakoodicd-kombolla (cdj-tyyliin ilman autosynccejä), lähinnä sen logistisen edun takia että ei tarvi kantaa levyjä + on joka kerta mukana ns. KAIKKI biisit. Traktor Scratch Duo 2 ja kolme vuotta vanha Macbook käytössä, ei oo koskaan vielä pettäny kesken keikan.




Joo , olen samaa mieltä kanssasi tästä. Toi sync-nappi ei tuo itselleni minkäänlaista lisäarvo ja olisin laitteen ostanutkin vaikkei koko nappia siinä olisi. Ei siitä mitään haittaakaan ole. Mä haluan soittaa ja kehittyä paremmaksi soittajaksi oman rytmitajun/sävelkorvan..jne ansiosta, en kehittyneet tekniikan.
Mutta tämä siis vaan oma mielipide. Kaikki saa mun puolesta syncata niin paljon kuin haluaa.

Millä cd-soittimilla itse soitat? Joku täällä tiesikin kertoa että MK3:sia ei voisi käyttää aikakoodina(?).
Mites noi 850 Mk2?
Jil

Posts: 682

#14 • • Jil

Replying to Pitäiskö ostaa Pioneerin tonniset vai pysyä vaan S4:sessa?:

Kontrollereista/traktorista puhuttaessa törmää aina tähän sync-nappiasiaan, joka jotenkin ihmetyttää mua. Tai siis ok, sitä on mahdollista käyttää, mut käyttääkö joku oikeesti muuten ku jotain leikkimashuppeja tehdessä jnejne kikkaillessa? Tai siis eikö manuaalinen beatmatching oo kuitenkin aika suuri osa dj:n työtä? Tylsäähän siellä tiskin takana tulee jos seuraavan biisin valmisteluun menee kaks sekuntia.

Ite soitan nykyään useimmiten traktor + aikakoodicd-kombolla (cdj-tyyliin ilman autosynccejä), lähinnä sen logistisen edun takia että ei tarvi kantaa levyjä + on joka kerta mukana ns. KAIKKI biisit. Traktor Scratch Duo 2 ja kolme vuotta vanha Macbook käytössä, ei oo koskaan vielä pettäny kesken keikan.




+ Kun lyö autosyncin pohjaan ni jää aikaa raiskata se vaihto överiefekteillä esimerkiks.
+ Jos käyttää useempaa kun kahta kanavaa niin autosyncistä todellakin on aika paljon iloa.

Jos soittelee jotakuinkin digitaalisesti niin nykyisin se mahdollistaa niin paljon kaikennäköstä muuta toimintaa sen beatmatchaamisen ohella että itse ainakin tykkään lyödä biisit matchiin ja sen jälkeen esimerkiks ruveta säätelee looppikanavia/FX paneelia, ei tarvii käyttää sitä puolta minuuttia siihen biitin matchaamiseen vaan sen voi suunnata johkin seuraavaan toimenpiteeseen. :)
woblz

Posts: 167

#15 • • woblz Tommi Oskari

Replying to Pitäiskö ostaa Pioneerin tonniset vai pysyä vaan S4:sessa?:

Millä cd-soittimilla itse soitat? Joku täällä tiesikin kertoa että MK3:sia ei voisi käyttää aikakoodina(?).
Mites noi 850 Mk2?



Oon soittanu cdj-400, 1000 ja 2000:lla. Siis aikakoodicd:llä. En muista mk-versioita, en ite omista mitään dekkejä tällä hetkellä. Mun ymmärtääkseni traktorin aikakoodilevyjen pitäs kyllä toimia kaikkien dekkien kanssa, eihän se soittimelta vaadi mitään muuta ku normaalin cd-levyn lukeminenkaan?
woblz

Posts: 167

#16 • • Edited woblz Tommi Oskari

Replying to Pitäiskö ostaa Pioneerin tonniset vai pysyä vaan S4:sessa?:

Jos soittelee jotakuinkin digitaalisesti niin nykyisin se mahdollistaa niin paljon kaikennäköstä muuta toimintaa sen beatmatchaamisen ohella että itse ainakin tykkään lyödä biisit matchiin ja sen jälkeen esimerkiks ruveta säätelee looppikanavia/FX paneelia, ei tarvii käyttää sitä puolta minuuttia siihen biitin matchaamiseen vaan sen voi suunnata johkin seuraavaan toimenpiteeseen. :)



Ehtiihän sitä efektiä vääntää matchatessakin ;) korjausliikkeet vaan lennosta!

editoidaan vielä et tietysti hyvä pointti jne jne. luuppi- ja sampledekit S4:ssa on kyl imho ainoo etu muihin setuppeihin verrattuna.
Jimmyfi

Posts: 904

#17 • • Jimmyfi
Aikakoodi cdt toimii tietty kaikkien kans mut cdj400:set toimii ohjaimena/äänikorttina aika usealle dj softalle (pari keikkaa soitettu med cdj400+macbook+Traktor).. kait 350set korvaa noi 400set ja pitäisi olla ehkä samat toiminnot.

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

dj upi

Posts: 1,835

#18 • • Edited dj upi

Replying to Pitäiskö ostaa Pioneerin tonniset vai pysyä vaan S4:sessa?:


---
Jos soittelee jotakuinkin digitaalisesti niin nykyisin se mahdollistaa niin paljon kaikennäköstä muuta toimintaa sen beatmatchaamisen ohella että itse ainakin tykkään lyödä biisit matchiin ja sen jälkeen esimerkiks ruveta säätelee looppikanavia/FX paneelia, ei tarvii käyttää sitä puolta minuuttia siihen biitin matchaamiseen vaan sen voi suunnata johkin seuraavaan toimenpiteeseen. :)
---


Ehtiihän sitä efektiä vääntää matchatessakin ;) korjausliikkeet vaan lennosta!

editoidaan vielä et tietysti hyvä pointti jne jne. luuppi- ja sampledekit S4:ssa on kyl imho ainoo etu muihin setuppeihin verrattuna.




Itse olen soittanut vinyyliä, ceedeitä, kontrollerilla, aikakoodilla... Tällä hetkellä käytössä TKS pro 2, Audio 10, Denon DN-SC2000, mikseri riippuu mestasta, ja sit upouus MBP. (Ei ole muuten ikinä omenapuolella ollut mitään kummosia onkelmia jonkun WLANin, tai vastaavan kanssa...)

Näähän on kaikki loppupeleissä vaan käyttöjärjestelmäkysymyksiä: Ceedeillä saa eri asioita tehtyä paremmin kuin vaikka vinskalla, Traktor lienee yleisöystävällisin vaihtoehto, kun on kaikki biisit mukana, jne...

Vähän siis sama juttu kuin että kitaristit säveltää/soittaa biisit hiukan eri tavalla kuin pianistit, koska soittimien toimintalogiikka on eri. Mun mielestä kaikkee pitää kokeilla kunnolla (jopa kuukausia), ja miettiä, mitä itse tarvitsee. Kuten aikaisemmin sanottukin, niin musatyylistäkin riippuu paljon. Toisaalta ei kannata lukkiutua liikaa siihen, että jää tilaa luovuudelle.

Esim. itse päädyin nykyiseen setuppiini näin: Soittelen pitkälti suorabiittistä housea ja teknoa, mut esim. accapelloilla tulee leikittyä Traktorilla ihan toisella tavalla kuin vaikka CDJ:llä. Jog Wheeli(t) on myös jees, jos haluu vähän sekotella vaikka junkkaa tai steppiä joskus. Lisäks mun mielestä DJ-setti on kokonaisuus, ja sen kasassapitämiseen tietokonepohjainen ratkaisu on erinomainen. CD-kansioiden pläräämisestä pitävät varmaan arvostavat playlistejä, cover arttien esilläpitomahdollisuutta, jne, jotka antaa aivan uutta pontta biisien innovatiiviseen etsintään. Lisäks biisejä voi erilaisten tagien avulla lajitella ihan toisella tavalla kuin missään CD-kotelossa.

Ceedeiden plussana on kyllä se, että ne on luotettava standardi, joskin monessa paikassa muistikorttimahdollisuus on ihan yhtä lailla olemassa. Varsinkin pienemmissä paikoissa kontrollerit ovat hankalia tilanpuutteen takia. Toisaalta sillä perusteella ei kande ruveta rumpaliks, koska ne on bändin isoin soitin. Eikä muuten ole ikinä mullakaan käynyt niin, että ei olis setuppi mahtunut koppiin. Varsinkin tää nykyinen systeemini on todella joustava tilaratkaisujen suhteen :)

Toivottavasti löydät sopivan systeemin itsellesi!

EDIT: Manuaalinen beatmatchaus on so last year (vaikka myönnän usein sitä harrastavani, kun oon laiska beatgriddejä tekemään.)
Junkieman

Posts: 123

#19 • • Junkieman
Mä en kyl tajua, että mikä siinä manuaalisessa beatmätsäyksessä on niin itseisarvo. Jos haluaa tekemisen meininkiä ja vanhan liiton settiä, niin sitten soitetaan vinyyleiltä. Jos soittaa digitaalisesti koneelta, niin miksi ihmeessä ei hyödyntäisi sen hyviä puolia? Tosin jos BPM lukee ruudulla ja biisissä on beatgridit kohdallaan, niin ei se nyt oikeasti ole iso homma niitä beepeeämmiä pistää kohdalleen manuaalisestikaan, jos jostain syystä niin haluaa tehdä. Meikästä on tosin hyvä, että mulla jää aikaa tehdä sitten jotain muuta siinä. Ei se DJ-homma nyt pelkästään biittimiksausta ole. Jos on mielikuvitusta, niin kyllä sillä säästetyllä jotain muuta keksii. Tai sit vaan sluibaa, ihan sama.

Tuo autosyncci on myös hyvä, jos esim. päättää 10 sekkaa ennen vaihtoa soittaakin jonkun toisen biisin, niin kerkee vielä hyvin. Ite tykkään olla aika spontaani enkä kauheesti mieti settejä etukäteen, mutta ehkä se toimii sen tyylisissä musalajeissa, joita ite soittaa.
bumbas123

Posts: 76

#20 • • bumbas123
Jokainen tyylillään, syncillä tai ilman, ei se sen kummempaa ole. Ite opettelin soittamaan teknareilla ja Numarkin jollain kakskanavaisella mikserillä, jossa mitään apuja juurikaan ei ollut. Varmaan siksi onkin toi beatmatchaaminen itelleni lähempänä sydäntä.

Mä haluan oppii miksaamaan ja skrätsäämään kun Eddie Halliwell tai James Zabiela. Tekemään yhtä smoothit vaihdot kun Buuren tai Schulz...ainiin, ja ilman synciä :) ;) <-huomatkaa hymiöt
Voinko S4:sella tehdä niin?